خضری در واکنش به انتشار اسرار بیماران:

دادستانی باید به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان نظام پزشکی تنها آن هم بصورت محدود در مباحث حقوقی ورود پیدا می‌کند و در خصوص مسائل و مباحث کیفری باید دادستان قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کند.
کد خبر: ۳۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ - 22November 2014

دادستانی باید به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کند

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص انتشار تصاویر برخی از بیماران در بیمارستانها، گفت: برای این موضوع در قوانین و اساسنامه سازمان نظام پزشکی و هم در وزارت بهداشت و در سوگند نامه پزشکان قانون محکم وجود دارد و نیازی نیست که قانونی از سوی نمایندگان در این خصوص تصویب شود.

وی گفت: مسئولان ذی ربط و دستگاه قضایی باید برای متخلفین اشد مجازات را در انتشار اسرار بیماران در نظر گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروزه با انتشار اسرار برخی از بیماران در سطح جامعه لازم است که اعضا کمیسیون بهداشت و درمان و دیگر نمایندگان مجلس در این خصوص ورود کنند و بر نحوه اجرای قوانینی که مصوب کرده، نظارت داشته باشند.

خضری با بیان این مطلب که انتشار اسرار بیماران مربوط به احوال شخصیه و آبرو و حیثیت بیماران بستگی دارد، لذا این موضوع کیفری است تا حقوقی، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی تنها آن هم بصورت محدود در مباحث حقوقی ورود پیدا میکند و در خصوص مسائل و مباحث کیفری باید دادستان قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم در این زمینه ورود پیدا کند.

نماینده مردم پیرانشهر در خانه ملت در خاتمه بیان داشت: نمایندگان مجلس در نظر دارند بررسی بیشتر موضوع انتشار اسرار بیماران در سطح جامعه را در معاونت نظارت بر قوانین مجلس مطرح کنند زیرا نمایندگان معتقدند بررسی این موضوع وظیفه هر سه قوه است لذا معاونت نظارت بر قوانین مجلس نیز موظف است درخواست نمایندگان را به هر سه قوه ارسال کند تا جهت بررسی این موضوع سه قوه به جدی ورود پیدا کنند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار