استاندار سمنان:

ارتش حافظ استقلال تمامیت ارزی نظام جمهوری اسلامی است

«علی رضا آشناگر» گفت: ارتش بر اساس قانون اساسی حافظ استقلال تمامیت ارزی نظام جمهوری اسلامی است و نیروی مکتبی مردمی است که مسوولیت مهم پاسداری از تمامیت ارضی نظام را بر عهده دارد.
کد خبر: ۳۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ - 18April 2019

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «علی رضا آشناگر» استاندار سمنان صبح امروز (پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه) در سخنرانی مراسم روز ارتش در شاهرود با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا و قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی محکوم است، اظهار داشت: دست برادری موجود بین ارتش و سپاه در مقابل حرکت زشت آمریکا همواره این اقدام را محکوم می‌کند و معتقد است که آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف قدرت ایران بود و امروز هم به دنبال کُند کردن شمشیر بُران مردم در برابر متجاوزان است.

وی با بیان اینکه پیشینه غیرقابل انکار آمریکا مملو از خطا، تجاوز و قتل است، افزود: آمریکا با این پیشینه، سپاه پاسداران را وارد فهرست تروریستی می‌کند که اقدام مضحک است. البته باید گفت ترامپ در عرصه بین‌المللی تنها محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه جنایت آمریکا در بمباران هسته‌ای هیروشیما و کشتار هزاران آدم بی‌گناه فقط یکی از جنایات هولناک آمریکا است، تائید کرد: تسخیر ویتنام و کشتار انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها هنوز در حافظه تاریخ بشریت ماندگار است که نشان می‌دهد این کشور برای تأمین منافع خود از هیچ اقدامی ابا ندارد.

آشناگر با بیان اینکه حضور آمریکا در اطراف عراق، یمن، افغانستان، لیبی، سوریه و … برای حمایت از گروهای تروریستی و تکفیری است که دست به کشتار مردم بی گناه می‌زنند، ابراز داشت: آمریکا دیر زمانی که در خاورمیانه به دنبال بسط قدرتش است و بارها اذعان داشتند که ما به دنبال طرح خاور میانه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا، گروه‌های تکفیری، داعش و القاعده و … را تولید و به جان مردم انداخته است، تاکید کرد: جنایت‌های این گروه‌ها به نام اسلام آمریکایی و دموکراسی فقط به بسط قدرت آمریکا در منطقه منجر شد. امروز جنایات در خاورمیانه مربوط به همان کشوری است که خود را مدعی دموکراسی می‌داند و ما معتقد هستیم که آمریکا صلاحیت آن را ندارد که کشوری را آزاد و کشور دیگری را تحریم کند.

استاندار سمنان گفت: آمریکا نهادی که ندای مظلومانه مردم کشورهای منطقه را شنید و به دلیل فلسفه وجودی خود که همانا دفاع از مظلومان و مقابله با دشمنان است، به مبارزه با تروریسم پرداخت را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد تا شاید بتواند از سپاه انتقام بگیرد.

آشناگر با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد می‌تواند بین مردم، سپاه و نیروهای مسلح اختلاف ایجاد کند اما با عنایت خدا، توطئه‌هایش باعث وحدت و انسجام بیشتر در درون کشور شد، ابراز کرد: در جریان تروریستی خواندن سپاه در کشور شاهد بودیم که همه جریان‌های سیاسی و چهره‌ها پشت سپاه، ایستادند تا آمریکا بداند مردم ما در برابر طوفان‌ها سر خم نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا سپاه وجود دارد، ما عزت‌مند هستیم، بیان کرد: ما در سایه اقتدار نیروهای مسلح توانسته ایم به رشد و بالندگی برسیم؛ چرا که عظمت هر کشور به استحکام نیروی دفاعی آن است اما نیروهای مسلح ایران اسلامی دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند که سایر ارتش‌های دنیا از آن بی بهره اند و آن مردمی بودن و ولایتمداری است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ارتش بر اساس قانون اساسی حافظ استقلال تمامیت ارزی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ارتش ما یک نیروی مکتبی مردمی است که مسئولیت مهم پاسداری از تمامیت ارضی نظام را بر عهده دارد لیکن از ابتدای انقلاب، آمریکا و ستون پنجم دشمنان به دنبال تضعیف و انحلال این نیروی مردمی و مقتدر بودند و بهانه‌هایی واهی برای آن نیز ذکر می‌کردند از جمله این که ارتش شاهنشاهی است اما امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، روز ارتش را برای همیشه ماندگار کردند.

وی با بیان اینکه ارتش همیشه در کنار مردم قرار گرفته و حماسه‌ها آفریده است، گفت: کارنامه ارتش در دفاع مقدس، مبارزه با ضد انقلاب و امور عمرانی، امدادرسانی و بلایای طبیعی کارنامه کاملاً درخشانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار