نماینده مردم اصفهان در مجلس خبر داد؛

طراحی سامانه تولید ملی برای شناسایی توانمندی‌های داخلی

حمیدرضا فولادگر گفت: در زمینه رونق تولید سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که هرکس توانمندی‌های خود را در این سامانه وارد کند و تولیدکنندگان در هم اقلام مورد نیاز خود را در آن وارد کنند تا در صورت عدم توان تولید در داخل بتوانند مجوز واردات بگیرند.
کد خبر: ۳۴۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ - 18April 2019

طراحی سامانه تولید ملی برای شناسایی توانمندی‌های داخلیبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون مسائل بودجه عنوان کرد: طبق گزارش مجلس، استان اصفهان برای سال ۹۸ بیش از ۸۴۰۰ میلیارد پیش بینی داشته که نسبت به سال 97 میزان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار دیوان محاسبات، استان اصفهان جزء استان‌هایی بوده که در ۸ ماه اول سال ۹۷ وصولی کمتر از میانگین کل کشور داشته است، گفت: با توجه به پیش بینی امسال مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی درآمد برای استان سخت است.

فولادگر با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای حدود ۸۰۰ میلیارد برای استان اصفهان اظهار کرد: هزینه عمومی و درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده سال ۹۷ میزان ۶۲۴ میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته میزان ۲۷ درصد افزایش پیش بینی می‌شود.

وی در رابطه با سرمایه عمرانی و تملکات دارایی سرمایه‌ای سال 98 ابراز کرد: میزان۳۸۶ میلیارد اعتبار در این زمینه پیش بینی شده که در سال ۹۷ این مقدار، میزان ۳۸۳ میلیارد بوده براین اساس کمتر از ۱ درصد افزایش داشته است که اگر از محل اعتبارات مناطق محروم و اعتبارات نمایندگان به این میزان اضافه شود حدود ۹۰۰ میلیارد اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تخصیص‌هایی که به استان اصفهان در 8 ماهه اول سال 97 داده شده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی ۴۶ درصد و اعتبارات ملی ۵۵ درصد محقق شده است؛ چراکه تونل سوم کوهرنگ، کنار گذر شرق و قطار سریع السیر از اعتبارات ملی برخوردار می شوند.

فولادگر با بیان اینکه اصفهان با درآمد استانی که سرانه آن یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به ازای هر نفر است در رتبه چهارم قرار دارد، یادآور شد: تهران با ۴.۴ میلیون تومان رتبه اول، بوشهر با ۲.۲ میلیون رتبه دوم و هرمزگان با ۱.۷ میلیون رتبه سوم را دارند اما اصفهان با اینکه از لحاظ درآمدی رتبه چهارم است از لحاظ دریافت اعتبارات عمرانی رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده همچنین ضریب بازگشت سرمایه‌ای اصفهان رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید اینکه برای توسعه استان نباید زیاد متکی به اعتبارات دولتی باشیم تصریح کرد: پیشرفت با اعتبارات دولتی بهتر از این نخواهد بود چراکه در برنامه هایی که دولت مدنظر دارد شاخصه های مشخصی از پیش تعریف شده که ملاک آنها از پیشرفت چیز دیگری است بر این اساس باید استان بتواند فاقد از اعتبارات دولتی روی پای خود بایستد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدام مجلس برای کمک به سیل زده ها اظهار کرد: طرحی برای مناطق سیل زده در دست اقدام است که از منابع مختلفی از جمله صندوق توسعه، کاهش اعتبارات بودجه‌ای دستگاه ها، اوراق مشارکت،  جابجایی اعتبارات، صرفه جویی هزینه های دولتی به این مناطق کمک شود.

فولادگر با اشاره به مجوزی که رهبر معظم انقلاب برای کمک به سیل زدگان از صندوق توسعه ملی به دولت دادند عنوان کرد: البته رهبری با درایت تمام گفتند اول از ۵ درصد منابع بحران، بعد جابجایی اعتبارات بودجه ای، بعد بیمه و آخر کار از صندوق توسعه برداشت شود وگرنه دولت اول از صندوق بودجه را اختصاص می داد و اعتبارات صندوق قبل از مصرف اعتبارات ویژه این امر مصرف می شد.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی نتوانست در مجلس جواب درستی پیرامون پیش بینی وضعیت بارش های اخیر بدهد تاکید کرد: اگر منابع طبیعی را حفظ کرده بودیم و در حاشیه رودخانه­ها دستکاری نکرده بودیم همچنین برای طرح های آبی و سیل بندها زه‌کشی پیش بینی شده بود خسارتها به میزان زیادی کاهش پیدا می­کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تهدید سیل را با بازسازی های اصولی به فرصت تبدیل کنیم عنوان کرد: باید از نهادهای مردمی که در کمک به مردم سیل زده تلاش کردند تقدیر کرد چنانکه موج مردمی کمک به سیل زده ها یک حالت بسیج کار و یادآور دوران دفاع مقدس بود.

فولادگر در رابطه با بحث آب استان با بیان اینکه اگر منابع مدیریت شده بود و طرح های انتقال آب که مطالعات آن صورت گرفته بود و مجوز گرفته بود انجام شده بود الان شاهد این حجم از آب گرفتگی در استانها نبودیم خاطرنشان کرد: حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب آب در حوضه های ابریز در بارندگی ها وارد شد در حالیکه کل تونل های ۱ و ۲ میزان۵۰۰ میلیون متر مکعب آب منتقل نمی­کنند همچنین تونل ۳ و بهشت آباد هم انجام می­شد انتقال آب به یک میلیارد نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بعضی مسئولان می‌گفتند چرا این آبها مهار نشد اذعان کرد: حتی استان لرستان هم شاکی بودند که چرا طرح سدها اجرا نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان ۲هزار و ۵۰ میلی‌متر بارندگی تجمیعی در ایستگاه چهلگرد داشتیم گفت: با این حال سد زاینده رود ۳۵ درصد پر شده که کمترین میزان حجم آب در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین میزان سد کرخه با افزایش 114 درصدی حجم آب بوده است.

فولادگر با اشاره به اینکه در باتلاق ها کمترین باتلاق، گاوخونی با حجم ۵ درصدی آب است یادآور شد: اگر گاوخونی آب داشته باشد تا قنات های یزد و غرب کرمان آب پیدا می‌کند.

وی با بیان علت چرایی انتخاب شعار سال با نام رونق تولید تاکید کرد: کماکان اولویت اول کشور مسائل اقتصادی است که از مسائل معیشتی تا تولیدکنندگان و اقتصاد کلان را شامل می‌شود.

فولادگر افزود: وقتی در مسائل اقتصادی رونق تولید عنوان می‌شود یعنی بهترین راه برون رفت از وضعیت فعلی رکود تورمی رونق تولید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس در این زمینه عنوان کرد: در زمینه رونق تولید کار را از اول سال شروع کردیم، در کمیسیون ویژه تولید ملی جلسه ای با روسای کمیسیون های تخصصی داشتیم و مفصل بحث شد که تا آخر اردیبهشت هر کمیسیون تخصصی با وزارت خانه ها و دستگاه های مربوطه جلسه بگذارند و راه حل ها ارائه شود تا با کمک مرکز پژوهش ها و کمیسیون تولید راه حل هایی به مسئولان  ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه رونق تولید بخشنامه ها، مقررات و آیین نامه ها در حال بررسی است تصریح کرد: پیشنهادهایی به شورای ۳ قوه برای تصمیمات آنی ارائه می­شود و بخشی در قالب اصلاح قوانین به مجلس می‌آید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات در دست بررسی عبارت است از سرمایه اولیه و سرمایه در گردش واحدها، نظام مالیاتی و مشکلاتی که در نحوه محاسبه مالیات وجود دارد عنوان کرد: در این رابطه نظام تجاری و گمرکی، سیاستهای پولی وارزی، نظام بیمه ای و بهبود محیط کسب و کار باید بازنگری و اصلاح شوند

فولادگر با اشاره به اینکه تولید کنندگان مشکلات اول و دوم تولید را تغییر مکرر بخشنامه ها و مقررات به خاطر مسائل ارزی و نوسان شدید قیمتها به خصوص مواد اولیه می­دانند بیان کرد: در زمینه افزایش اختیارات ماده ۵۷ رفع موانع تولید یک طرحی را ارائه کردیم که مجوزهای کسب و کار با مقررات زدایی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در بحث تولید قانون حداکثر استفاده از تولید داخل را بروز کردیم خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تعریف کردیم تا همه تولید کنندگان و پیمانکاران توانایی های خود را عرضه کنند و دستگاه های دولتی و عمومی شبه دولتی و حتی خصوصی نیازمندی های خود را در سامانه بارگزاری می‌کنند.

فولادگر ادامه داد: هرکسی بخوهاد کاری را انجام دهد باید در این سامانه ثبت کند اگر توان تولید در داخل نباشد و شرکتهای ۵۰، ۴۹ که نیمی داخلی است نتوانند تولید کند آن وقت می تواند اقلام مورد نیازش را وارد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مهم که دولت باید واردات کالاهای تولیدی را ممنوع یا برای آن تعرفه بگذارد اظهار کرد: تبلیغات کالاهای خارجی در رسانه های دولتی و روزنامه ها و صداوسیما و رسانه هایی که به دولت وابسته اند ممنوع خواهد شد.

وی افزود: شرکتهای خصوصی دولتی باید اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس بدهند اگر همکاری نکردند باید هیئت مدیره ها از عضویت در هیئت مدیره ممنوع شوند اجازه ثبت نداشته باشند و شرکت ثبت از ثبت آنها خودداری کنند همچنین سهام عدالت آخرین کار در این زمینه است که به تدریج مردم مالکیت آنرا بدست آورند.

فولادگر در پایان پیرامون نوسانات قیمت خودرو و راه­حل برون رفت از این مخمصه تصریح کرد: دولت موظف است طی مدت ۳ سال با اجرای صحیح سیاستهای اصل ۴۴ زمینه رقابت پذیری صنعت خودرو را به نحوی فراهم که تصدی گری دولت خاتمه و صرفا اقدامات نظارتی و تنظیمی انجام شود.‌

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار