استاندار خراسان رضوی:

مکتبی بودن از ویژگی­‌های ارتش جمهوری اسلامی است

علیرضا رزم­‌حسینی گفت: ارتش برای دفاع از آرمان­‌های اسلام و انقلاب مجاهدت می‌­کند و این خصوصیت که فقط در صدر اسلام بوده نشان از مکتبی بودن آن دارد.
کد خبر: ۳۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ - 18April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «علیرضا رزم‌­حسینی» استاندار خراسان رضوی در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی که امروز (پنجشنبه 29 فروردین‌­ماه) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین روز بزرگی برای ایران اسلامی و ارتش است. کارنامه درخشان ارتش در چهل سال گذشته حکایت از وفاداری ارتش دارد.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی با رشادت‌­ها و فداکاری­‌هایی که در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهلبیت از خود نشان دادند بر افتخارات ارتش افزودند و کارنامه درخشانی را از این نیرو در تاریخ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به بررسی وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی با سایر ارتش­‌های دنیا پرداخت و افزود: اولین خصوصیت مهم ارتش، برخورداری از فرمانده­ای که صرفاً نظامی نیست و مرجع تقلید و فقیه ممتازی نیز هستند. فرمان ایشان نه تنها یک فرمان نظامی، بلکه تکلیف شرعی و الهی است.

رئیس شورای تأمین استان خراسان رضوی عنوان کرد: دومین خصوصیت ارتش جمهوری اسلامی، مکتبی بودن آن است. ارتش برای دفاع از آرمان‌­های اسلام و انقلاب مجاهدت می‌­کند و این خصوصیت فقط در صدر اسلام بوده است.

وی ابراز داشت: سومین خصوصیت، مردمی بودن ارتش است. ارتش با پشتوانه مردمی حرکت می­‌کند. امروز همه مردم نسبت به نیروهای ارتش ابراز محبت می­‌کنند و سربازان وطن سمبل افتخار جوانان این مرز و بوم هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور ارتش و نیروهای مسلح در ساعات اولیه سیل در مناطق سیل­‌زده، تصریح کرد: مردمی بودن ارتش به این معنا است که وقتی کشور با سیلاب روبرو می­‌شود، نیروهای مسلح، ارتش و مردم برای کمک رسانی در مناطق سیل‌­زده حضور پیدا می‌­کنند.

رزم‌­حسینی ادامه داد: سرانه کمک‌رسانی در حوادث طبیعی در دنیا سه روز است اما در کشور ما با گذشت 20 روز از حادثه سیل هنوز نیروهای مسلح و مردم در کنار دستگاه‌­های اجرایی به دنبال خدمت­‌رسانی به مردم هستند.

استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: دشمنان به تصور اینکه با تحریم‌­های اقتصادی می­‌توانند خللی در اراده مردم ایجاد کنند فشارهای اقتصادی و روانی زیادی را به جامعه اعمال می­‌کنند اما همه مسئولین به خصوص مسئولین استان خراسان رضوی با همدلی و همکاری به دنبال رشد و تعالی این استان هستند.

در پایان این مراسم، چتربازان نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی در محل برگزاری رژه فرود آمدند و یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی استان شامل‌ پیاده نظام و یگان‌های خودرویی و سایر نیروهای مسلح مستقر در مشهد توانمندی نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار