معاون دبیرکل حزب‌الله: امید آمریکا به تغییر در سوریه «توهم» است

معاون دبیر کل حزب‌الله ضمن اعلام اینکه آوارگان در لبنان «برگ باج‌خواهی» آمریکا و غرب شده‌اند، گفت: واشنگتن مانع حل سیاسی بحران سوریه شده، چون موازنه قدرت کنونی به سودش نیست.
کد خبر: ۳۴۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 18April 2019

معاون دبیرکل حزب‌الله: امید آمریکا به تغییر در سوریه «توهم» استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: آمریکا با جنگ اقتصادی دنبال به زانو درآوردن محور مقاومت است؛ اما مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد و تسلیم نخواهد شد.

بر اساس گزارش «البناء»، نعیم قاسم در مراسم امضای کتاب «حسین مرتضی» مدیر دفتر شبکه «العالم» در سوریه به عنوان «دروس من الحروب النفسیة فی سوریة» (درس‌هایی از جنگ روانی در سوریه) اعلام کرد: آمریکا برای ایجاد «خاورمیانه جدید» تلاش می‌کند تا هیچ کسی توانایی آزاد بودن و عمل کردن به شیوه‌ای مستقل از آمریکا را نداشته باشد.

معاون حزب‌الله در ادامه تصریح کرد: جنگ آمریکا علیه سوریه بخشی از پروژه اسرائیلی کردن منطقه و یک‌جانبه‌گرایی‌های سران آمریکا در جهان است؛ این دو هدف آمریکا را به سمت تخریب سوریه برای منافعش (آمریکا) سوق داد. آمریکا امروز حصول راه‌حل در سوریه را به تعویق انداخته، زیرا موازنه قدرت در راستای منافعش نیست؛ واشنگتن بر روی خستگی و احتمال تغییرات (در مسأله سوریه) حساب باز کرده است، اما این‌ها توهماتی است که حقیقت ایستادگی و پیروزی، آن را در هم خواهد شکست.

نعیم قاسم ادامه داد: آوارگان در لبنان «برگه باج‌خواهی» آمریکا و غرب هستند که می‌خواهند از آن برای جبران کردن شکست میدانی استفاده کنند؛ آن‌ها نمی‌خواهند آوارگان به سوریه بازگردند تا بگویند مناطقی که در دست دولت سوریه است در امنیت و آرامش نیست؛ آن‌ها می‌خواهند از آوارگان به عنوان ورقی برای هر ایجاد راه‌حل سیاسی (به سود خود) استفاده کنند و این خطری بزرگ است.

معاون حزب الله تأ‌کید کرد: آن‌ها با جنگ تحریم‌های اقتصادی می‌خواهند ما و محور مقاومت را به زانو دربیاورند؛ اما ما تسلیم نخواهیم شد، مقاومت و کار در راستای ساختن لبنان ادامه پیدا خواهد کرد، اما تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تجاوزی آشکار به حقوق گزینه‌های کشوری مستقل است که کرامت و جایگاه خود را دارد.

وی سپس گفت: ما می‌دانیم در وضعیت مقابله قرار داریم و (هیچ زمانی) به خودمان اطمینان نمی‌دهیم که از نبرد خلاص شده‌ایم، در ادامه هر نبردی، نبردی دوم است. سال ۲۰۰۰ به ما گفتند الحمدلله  اسرائیل خارج شد آیا سلاحتان را جمع خواهید کرد؟ گفتیم خیر، برای نبرد آینده آماده خواهیم شد. پس از آن در سال ۲۰۰۶ و پس از ۲۰۰۶ به ما گفتند آیا کافی نیست؟ گفتیم خیر، تا زمانی که اسرائیل اینجاست باید با آن مقابله کنیم، مادامی که اسرائیل قصد تسلط بر منطقه ما را دارد باید مقابل آن بایستیم؛ این حق ماست که آزادانه و با کرامت زندگی کنیم نه آنطور که آن‌ها می‌خواهند و ان‌شاءالله پشت هر پیروزی، پیروزی دیگری خواهد آمد.

حسین مرتضی از حضور نعیم قاسم و دیگر حاضران در این مراسم و نیز نامه تبریک «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان قدردانی کرد.

وی گفت: جنگ سوریه در درجه اول «رسانه‌ای» بود و به همین دلیل باید با همین روش در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی با آن مقابله می‌شد. «جنگ نرم» برای جامعه به مراتب خطرناک‌تر است، زیرا دشمن برای تضعیف همبستگی محور مقاومت در سوریه و لبنان و تمام کشور‌هایی که مقاومت را در آغوش کشیده‌اند، اقدام به تفرقه‌اندازی می‌کند.

در این مراسم «محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران، «محمد عنیف» از اعضای رسانه‌ای حزب‌الله، «حسین غبریس» عضو شورای مرکزی حزب‌الله و تعدادی شخصیت‌های دیگر حضور داشتند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها