حماس خواستار ارائه یک طرح ملی برای مقابله با دشمن شد

جنبش حماس در بیانیه‌ای با اشاره به چالش‌های پیش روی ملت فلسطین خواستار ارائه یک طرح ملی برای مقابله با دشمن صهیونیستی شد.
کد خبر: ۳۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 19April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که مقابله با دشمن صهیونیستی و طرح های توسعه طلبانه آن در اراضی اشغالی، مستلزم وحدت ملت فلسطین و کنار گذاشتن اختلافات داخلی و تلاش برای ارائه یک طرح ملی یکپارچه با مشارکت تمامی گروه ها و جریان ها است.

این جنبش در بیانیه خود تصریح کرد که در سایه چالش های پیش روی مسئله فلسطین و به منظور مقابله با زورگویی و سلطه طلبی‌های دشمن صهیونیستی و آمریکا، این جنبش در تلاش برای ارائه طرحی ملی به منظور مقابله با عربده کشی های دشمن بوده است و در همین راستا، یحیی سنوار رهبر دفتر سیاسی حماس در غزه، صلاح بردویل مسئول دایره روابط ملی و شماری دیگر از رهبران این جنبش دیدارهایی با رهبران گروه های فلسطینی و شخصیت های برجسته و مهم ترتیب داده اند.

حماس تاکید کرد که وحدت ملی و شراکت حقیقی بهترین و کوتاه ترین راه برای مقابله با دشمن اشغالگر است و این جنبش برای آغاز نهضتی حقیقی در زمینه وحدت و شراکت ملی تحت عنوان مقاومت در برابر اشغالگران و حمایت از کرانه باختری در مقابل توسعه طلبی های آنان، کاملا آماده است.

این جنبش تمامی گروه ها و جریان های فلسطینی را به همسویی با مقاومت مردمی در کرانه باختری به منظور به شکست کشاندن طرح های دشمن برای الحاق آن به اراضی تحت تصرف «اسرائیل» و خنثی کردن طرح های شهرک سازی دشمن فراخواند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت بهره برداری از دستاوردهای تظاهرات بزرگ بازگشت در غزه و اتاق عملیات مشترک گروه های فلسطینی و تلاش برای ارتقای ابزارهای مبارزه با دشمن تاکید شده است.

حماس افزود: تفاهمات حاصل شده در غزه بین مقاومت و رژیم صهیونیستی با توافق و اجماع ملی گروه های فلسطینی انجام شده و در مقابل هیچگونه بهای سیاسی یا ضربه به پروژه مقاومت نبوده است.

این بیانیه می افزاید که غزه همچنان دژی محکم و جبهه مقدم دفاع از ملت فلسطین و مقابله با توطئه های آمریکایی اسرائیلی تا آزادسازی کامل این سرزمین و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود خواهد بود.

حماس بار دیگر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را اعلام کرد و خواستار انزوای این رژیم و تحریم آن شد.

این جنبش تاکید کرد که مقاومت تا تحقق تمامی اهداف از جمله آزادسازی و بازگشت آوارگان ادامه دارد و ملت فلسطین اجازه اجرای هیچ پروژه ای را که به حقوق مسلم آن ضربه بزند، نخواهد داد و با وحدت و همدلی خود قادر است با هر چالش و تهدیدی مقابله کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها