ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و تشکیل ستاد بحران برای سیل‌زدگان توسط سازمان تبلیغات

دستیار اجرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حضور روحانیون، ایجاد پایگاه‌های فرهنگی، تشکیل ستاد بحران، باز کردن درب مدارس صدرا، حسینیه‌ها و مساجد از جمله مواردی است که سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان انجام داد.
کد خبر: ۳۴۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ - 19April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیدمحمد دهنوی دستیار اجرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست گام دوم عملیات ملی رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری ویژه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که در مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد در مورد دلایل ورود سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله سیل اظهار داشت: مبنای اولیه ما برای ورود به این مسئله وظیفه‌‌ای بود که حضرت آقا بر دوش آحاد مردم و دستگاه‌ها گذاشتند و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی مردمی در این موضوع ورود یافت.

وی افزود: حضور پررنگ روحانیون، ایجاد پایگاه‌های موقت فرهنگی، شکل‌دهی ستاد بحران و ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی، باز کردن درب مدارس صدرا، حسینیه‌ها و مساجد از جمله مواردی به شمار می‌روند که سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان انجام داد.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که در سیل اخیر قدرت بسیج‌کنندگی سازمان تبلیغات اسلامی مشخص شد، اذعان داشت: در برخی از کشورها وقوع بحران را یک فرصت تبلیغی فرهنگی محسوب می‌کنند و افزایش سرمایه اجتماعی که به واسطه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل‌زده کسب شد را باید با برنامه‌ریزی تثبیت کرد.

دستیار اجرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سیل اخیر مؤسسات، ادارات و تشکل‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به خوبی نشان دادند که ظرفیت کار عملیاتی مشترک را دارند و فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل‌زده نیز با ایجاد ستاد برنامه‌های آتی سیل در سه مرحله برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و برنامه دوساله استمرار خواهد یافت.

دهنوی در پایان سخنان خود یاد آور شد: شکل دادن یک اتاق وضعیت، ایجاد ستاد تبلیغی فرهنگی، ایجاد قرارگاه جهادی، ایجاد قرارگاه دانش‌آموزی، بحث اطلاع‌رسانی و رسانه، مطالبه‌گری برای آماده‌سازی مدارس در مناطق سیل‌زده، بحث زنان و کودکان الویت‌های ستاد فرهنگی سیل در سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار