امام جمعه ارومیه:

همبستگی نیروهای مسلح مایه اقتدار ایران در عرصه بین‌الملل است

امام‌جمعه ارومیه گفت: همبستگی نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار ایران در عرصه بین الملل است و این همبستگی و اقتدار روزبه‌روز بیشتر شده است.
کد خبر: ۳۴۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 19April 2019

همبستگی نیروهای مسلح مایه اقتدار ایران در عرصه بین‌الملل استبه گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)  این شهر اقامه شد با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و اظهار داشت: برگزاری عید نیمه شعبان از   مظاهر و نمادهای ارزشمند تجدید عهد با امام زمان (عج) است بنابراین لازم است این عید با شکوه تر از همیشه برگزار شود.

وی تصریح کرد: آشناسازی نسل جدید با اصل موضوع مهدویت و پرداخت به این مهم در رسانه‌ها و دروس دانشگاهی و مدارس نیز باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با گرامیداشت روز ارتش تدبیر امام در حفظ این نیرو و مکتبی سازی آن را پر اهمیت برشمرد و گفت: ارتش با ایمان و پر صلابت نیاز  همیشگی کشور است و به فضل الهی امروز ارتش ایران از ارتش‌های مکتبی و با صلابت منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تجلیل از خدمات نیروهای نظامی در سیل اخیر اظهار داشت: نیروهای مسلح و به ویژه ارتش در کنار سپاه در استان‌های سیل‌زده مشتاقانه به یاری آسیب دیدگان شتافتند و همبستگی خود را ملت به اثبات رساندند و ارتش و سپاه همواره حافظ کیان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اقدامات نهادهای امدادی از جمله بنیاد مسکن در رسیدگی به مناطق سیل‌زده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ساخت منازل سیل‌زدگان و تأمین آرامش آنان باید به سرعت انجام شود تا روند زندگی طبیعی دوباره در مناطق سیل‌زده به روال سابق بازگردد.

وی با مثبت ارزیابی کردن حل مشکل صادرات محصول سیب ارومیه خواستار توجه بیش‌ازپیش مسئولان دولتی به اهمیت تنطیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها شد و اظهار داشت: باید همیشه انصاف در خرید و فروش‌ها در بازار مد نظر اصناف و کسبه باشد.

امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نیز موضوع حجاب و عفاف را مورد اهمیت قرار داد و با تأکید بر ضرورت حفظ آن اظهار نظر برخی درباره اختیار بودن حجاب در جامعه اسلامی را تأمل برانگیز خوانده و گفت: مخالفت با نص صریح آیات قرآن و اعمال‌نظر برای پیاده‌سازی سبک زندگی غربی در کشورمان راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار