امام جمعه دزفول:

سپاه فراتر از یک نهاد در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی فعالیت کرده است

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: سپاه فراتر از یک نهاد در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور جانانه داشته است.
کد خبر: ۳۴۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 19April 2019

سپاه فراتر از یک نهاد در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی فعالیت کرده است

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت الاسلام سید «محمد علی قاضی دزفولی» در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما این است که بسیاری از دست‌اندرکاران به انتقادهای دلسوزانه توجه نمی کنند.

وی با تاکید بر لزوم ریشه یابی علل و عوامل سیل افزود: برخی از مسایل و عملکرد مسئولان باید واکاوی شود. برخی مسئولان با کم تدبیری در دل حادثه حضور پیدا نمی کنند و اگر هم حاضر می شوند درمقابل شکایت سیل زدگان بی طاقتی می کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: برخی سیاسیون نیز دیگران را مقصر دانستند و با حضور ریاکارانه در مقابل دوربین ها طلبکار هم شده اند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: استان خوزستان استانی استراتژیک در کشور است ولی مشکل فاضلاب اهواز مرکز این استان هنوز برطرف نشده و بهتر بود هزینه متروی این شهر را صرف رفع مشکل فاضلاب آن می کردند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه دولت ها و نمایندگان گذشته و همچنین صاحبان تریبون ها باید پاسخگوی مشکلات باشند، گفت: برخی سیاسیون لاف دفاع از حقوق مردم می زنند درحالیکه برخی از مشکلات ناشی از کم کاری آنها است.

وی با بیان اینکه حوادث سیل با همه تلخی ها صحنه عبرت، مردانگی و غیرت بود، تصریح کرد: برخی از مدیران به نظرات کارشناسان توجه نکردند و برای کاهش خسارات تصمیم به موقع را نگرفتند.

وی ادامه داد: باید سازوکاری تبیین شود که پیمانکاران علاوه بر رعایت استانداردها در اجرای طرح ها پس از انجام پیمان نیز ضمانت بدهند و در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.

امام جمعه دزفول با اشاره به حضور خود در مناطق سیل زده حمیدیه بیان کرد: مواکب، نیروهای نظامی، جهادی و مردمی، طلاب و همه گروه ها به صورت خالصانه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به افراد مقصر در سیل اخیر افزود: بعضی ها آمدند و گفتند ما سیل را مدیریت کردیم در حالیکه این خداوند متعال بود که سیل را به واسطه اخلاص مردم سراسر کشور مدیریت کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: همه باید برای جبران خسارت ها دست در دست هم دهیم و با استفاده از جوانان مناطق سیل زده، تهدید سیل را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: خیران و نمازگزاران شیراز نزدیک 15 تن اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به ستاد دزفول فرستادند که جای قدردانی دارد.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان حضرت امام(ره) گفت: سپاه فراتر از یک نهاد در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در عرصه های مختلف انقلاب و حضور جانانه داشته است.

وی افزود: سپاه درمقابل تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمن و فتنه های داخلی و همچنین در عرصه های سازندگی تمام قد ایستاده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه سپاه به رسالت فرهنگی خود به خوبی عمل کرده است، ادامه داد: سپاه در شکست استراتژی منطقه ای دشمن نقش کلیدی و اساسی داشته است به همین خاطر آمریکا و همدستانش از سپاه عصبانی هستند.

وی مقابله با مستکبران را برای عمل به قرآن ضروری دانست و گفت: پنج سال از حمله سعودی به کشور مسلمان یمن می گذرد و در این مدت بیش از هفت هزار و 500 کودک یمنی کشته شده اند ولی مردم یمن همچنان مقاومت و استقامت می کنند.

وی درگیری کشورهای مسلمان با یکدیگر را باعث خوشحالی رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و افزود: دفاع ایران از کشورهای مظلوم موجب اعمال فشارها و تحریم های دشمنان شده است.

امام جمعه دزفول با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: این سربازان بی نام و نشان برای امنیت کشور خدمت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار