امام جمعه موقت آبدان:

نیروهای مسلح نگهبان ملت هستند

حجت‌الاسلام «حبیب پهلوزاده» گفت: در بسیاری از کشورها نیروهای مسلح عنصر اقتدار ملت‌ها نیستند، بلکه عنصر اقتدار دولت‌ها هستند و برخی موقع علیه مردم عمل می‌کنند. در کشور ما نیروهای مسلح نگهبان ملت هستند.
کد خبر: ۳۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ - 19April 2019

نیروهای مسلح نگهبان ملت هستند

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» امام جمعه موقت آبدان در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: خداوند در آیه ۳۵ سوره مائده می‌فرماید تقوای الهی پیشه کنید و در جستجوی وسیله‌ای برای رسیدن به خدا باشید. امام علی در تفسیر این آیه می‌فرماید منظور از وسیله ما اهل بیت هستیم. سعادت دنیا و آخرت انسان با آشنایی و پذیرش ولایت الهی در همه مراتب آن است.

وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن فرمودند که تلاوت قرآن مقدمه انس با قرآن فهم آن و عمل به آن است. یکی از گرفتاری‌های امت اسلام عمل نکردن به آن است. تاکید رهبری به انس بیشتر با قرآن بود و فرمودند دشمنی‌های دشمن نفس‌های آخر خود را می‌زند. تمسک به قرآن مایه قوت و عزت مسلمین خواهد بود.

امام جمعه موقت آبدان ادامه داد: چهارشنبه گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش فرمود در بسیاری از کشورها نیروهای مسلح عنصر اقتدار ملت‌ها نیستند، بلکه عنصر اقتدار دولت‌ها هستند و برخی موقع بر علیه مردم عمل می‌کنند. در کشور ما نیروهای مسلح نگهبان ملت هستند.

پهلوزاده بیان کرد: وقتی ارتش می‌گوید ارتش فدای ملت، واقعاً عمل می‌کند. اگر ارتش و سپاه وارد مبارزه با داعش نمی‌شد، وضعیت منطقه معلوم نبود. دست برادری دادن ارتش و سپاه حرکتی زیبا پس از حرکت زشت امریکا بود.

وی بیان کرد: در هر انتظاری منتظر باید اموری انجام دهد. و در انتظار ظهور باید انسان خود را آماده ظهور نماید و اخلاق و زندگی خود را مانند آنچه کنیم که انتظار آن را داریم. کوفیان هم به امام نامه نوشتند ولی در زمان عمل جا زدند.

امام جمعه آبدان گفت: انسان‌های ضعیف نمی‌توانند در جنگ اراده‌های حق علیه باطل پیروز شوند. امام صادق می‌فرماید: در زمان غیبت اینقدر غربال می‌شوید تا مؤمنین واقعی باقی بمانند. ظهور واقع نمی‌شود مگر اینکه از هم باز شناخته شوید و شقی و سعادتمند مشخص شود. اگر کسی بخواهد به دین خود در زمان غیبت عمل کند مانند جدا کردن خارهای سخت یک درخت خشک بیابان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها