مسئول معاونت تحقیقات و پژوهش حفظ آثار استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری اردوی یک روزه عملی آمادگی دفاعی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان

مسئول معاونت تحقیقات و پژوهش حفظ آثار استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری تعداد یک هزار و 800 دانش آموز برای گذراندن دوره عملی آمادگی دفاعی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان می‌آیند، گفت: این دانش آموزان در سه کلاس آشنایی با سلاح و تجهیزات جنگی، سیره شهدا و جنگ نرم و خطرات فضای مجازی شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 26April 2019

اردوی یک روزه عملی آمادگی دفاعی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان برگزار می شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، پس از اتمام دوران هشت ساله دفاع مقدس، نسل‌های بعدی باید از آن جوانان الگو بگیرند و آن رشادت‌ها را همواره سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند؛ چراکه اگر ما توانستیم با دست خالی هشت سال در برابر تجاوز تمام‌عیار دشمن ایستادگی کنیم، علتی نداشت مگر روحیه جهاد، ایثار و شهادت. بر این اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی واحد درسی تحت عنوان آمادگی دفاعی را برای دانش آموزان طراحی کرده است تا آنان بتوانند بیشتر با این فرهنگ آشنا شوند.

حسن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در این رابطه عنوان کرد: به منظور ضرورت پیوستگی بین نسل اول انقلاب که جنگ را اداره کرد و نسل‌های آینده، شورای عالی انقلاب فرهنگی درسی را تحت عنوان آمادگی دفاعی برای مقاطع نهم و دهم مصوب کرده است.

مسئول معاونت تحقیقات و پژوهش حفظ آثار استان اصفهان افزود: در راستای درس آمادگی دفاعی، دانش آموزان یک روز اردوی عملی دارند که پسران مقطع دهم به میدان تیر می روند و دانش آموزان پسر و دختر در مقطع نهم به مراکز فرهنگی دفاع مقدس رفته و با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می شوند.

بهرامی با بیان اینکه ما در سنوات گذشه 2 سال متوالی این دوره را برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار دانش آموز دختر و پسر به تفکیک در این اردو شرکت کرده و 3 کلاس آشنایی با سلاح و تجهیزات جنگی، سیره شهدا و جنگ نرم و خطرات فضای مجازی را گذراندند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با ناحیه 3 دانش آموزی و بسیج دانش آموزی هماهنگ شده تا از هفته آینده بالغ بر هزار و 800 نفر دانش آموز پسر به مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان بیایند و 3 کلاس فوق الذکر را بگذرانند، بیان کرد: می خواهیم علاوه بر آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا آنها را با جنگ نرمی که در پیش رو داریم و جوانان ما را هدف قرار داده آشنا کنیم.

بهرامی با بیان اینکه هدف ما این است نسل جوان و دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس که امروزه نیازمند جامعه ما است آشنا شوند، تصریح کرد: می خواهیم نسل های دوم و سوم و چهارم با نسل اولی ها احساس غربت نکنند و یک پیوستگی بین نسل ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار