سردار کارگر خبر داد؛

اعزام بیش از ۷ میلیون نفر به راهیان نور در سال ۹۷

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در راهیان نور سال ۹۷ بیش از هفت میلیون نفر از مناطق دفاع مقدس در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، هرمزگان و بوشهر بازدید کردند.
کد خبر: ۳۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ - 20April 2019

اعزام بیش از 7 میلیون نفر به راهیان نور در سال 97به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سردار کارگر اظهار کرد: با آماده شدن مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی می‌توان از خود گذشتگی‌ها، ایثار و حماسه‌های مردم این استان در دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) را نشان داد.

وی ادامه داد: 20 درصد از فضای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به وقایع انقلاب اختصاص دارد که می‌توان نقش استان را در انقلاب اسلامی به منصه ظهور گذاشت؛ لذا این مرکز فرهنگی یک مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به یادمان شهدای گمنام تکمیل نشده استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این یادمان‌ها با دستور استاندار امسال تکمیل می‌شود.

سردار کارگر همچنین در مورد چاپ کتاب‌های دفاع مقدس گفت: سهمیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در حوزه چاپ کتاب تا سال گذشته تعداد 30 عنوان کتاب بود که از امسال باید تعداد 50 عنوان کتاب را به چاپ برساند.

وی تصریح کرد: در مورد کتاب‌های دفاع مقدس دچار کمبود منابع نیستیم، ما می‌توانیم به تعداد رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزاده‌ها کتاب بنویسیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سال 69 تا 93 که 24 سال می‌شود تعداد 700 عنوان کتاب چاپ کردیم در صورتی که از سال 93 تا 97 که چهار سال می‌شود بیش از سه هزار عنوان کتاب چاپ کردیم؛ بنابراین کار نشدنی نداریم.

وی با بیان اینکه در سال 96 تعداد 10 مرکز فرهنگی افتتاح شده است، گفت: در سال 97 تعداد 6 مرکز فرهنگی را آماده افتتاح کردیم که در سوم خرداد 98 افتتاح می‌شوند. همچنین امسال نیز تعداد 6 مرکز فرهنگی دیگر نیز آماده بهره برداری می‌شوند که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: علی‌رغم اینکه در سال 97 با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم تصور ما این بود که آمار راهیان نور کاهش یابد یا به همان نسبت سال گذشته باشد؛ اما خوشبختانه توفیقات خوبی در سال 97 حاصل شد و در راهیان نور سال 97 بیش از هفت میلیون نفر از مناطق دفاع مقدس در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، هرمزگان و بوشهر بازدید کردند.

وی ادامه داد: در ایام اوج راهیان نور یعنی از 15 اسفندماه 97 تا 10 فروردین ماه 98 تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر از مناطق جنگی بازدید کردند.

سردار کارگر با اشاره به سیل اخیر گفت: در خوزستان اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم 150 هزار نفر را در اردوگاه‌ها و یادمان‌ها اسکان دهیم و همچنین 250 هزار غذای گرم را طبخ کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای استان‌های دیگر مانند ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی هم اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم 50 هزار اسکان ارائه دهیم و همچنین 50 هزار غذای گرم طبخ کنیم و در حال حاضر نیز بیش از 18 هزار نفر از مردم ما در خوزستان، در اردوگاه‌های راهیان نور میهمان ما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها