نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد؛

تاثیرگذاری مراکز فرهنگی دفاع مقدس در باورپذیری وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراکز فرهنگی می‌توانند در باورپذیری وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس برای نسل ما بسیار تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۳۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ - 20April 2019

مراکز فرهنگی دفاع مقدس در باورپذیری وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌شمالی با حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و رفتند و وظیفه ما این است که به آثار به جا مانده از آن ها توجه کنیم و زندگی آنها برا برای خود الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: دفاع مقدس یک گنج و گنجینه است که از رنج ها به دست آمده است؛ در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما رنج های زیادی کشیدند که حاصل آن یک گنجینه ماندگار برای همه ملت ها و به ویژه ملت ایران در طول تاریخ شد.

یعقوبی ادامه داد: هر گنجی را ابتدا شناسایی، سپس استخراج و بعد پرداخت می کنند و باید این سه مرحله را برای گنج دفاع مقدس انجام دهیم. باید به نسلمان بفهمانیم که دفاع مقدس یک گنج است سپس وصیت نامه های شهدا را مطالعه کنیم و آز آن ها استفاده کنیم و آن ها را در قالب هنر ارائه دهیم زیرا اگر دفاع مقدس را در قالب هنر بیان کنیم باعث تاثیرگذاری و ماندگاری آن در ذهن ها می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: شما باید وارد عرصه هنر شوید تا پیام دفاع مقدس را ماندگار کنید و از هنر متعالی بتوانید گنجینه های دفاع مقدس و جلوه های ایثار و از خودگذشتگی مردم را در آن زمان به منسه ظهور بگذارید زیرا نسل ما نسلی است که باید ببیند تا باور کند و اگر مستندات دوران انقلاب و دفاع مقدس را نشان دهیم قطعا باورشان عمیق تر می شود.

وی در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: این مراکز فرهنگی بسیار می توانند در باورپذیری وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس برای نسل ما تاثیرگذار باشند زیرا می توان در این مراکز فرهنگی گوشه های از رشادت ها، مردانگی ها و ولایت مداری مردم آن زمان را برای مردم نشان داد.

یعقوبی تصریح کرد: برای شما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فرصتی فراهم‌شده که جنگ نظامی آن ها را در دوران دفاع مقدس در قالب جنگ نرم و فرهنگی تداوم دهید؛ رزمندگان ما جهاد اصغر انجام دادند و شما باید جهاد کبیر انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: عاشورا 1400 سال پیش اتفاق افتاد و الان هم تداوم دارد زیرا جهاد کبیر انجام شد؛ واقعه عاشورا جهاد اصغر بود و جهاد کبیر بعد از جهاد اصغر از حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) شروع شد و همچنان تداوم دارد.

یعقوبی سپس تاکید کرد: همیشه و همواره به هر بهانه ای که می توانید آن روزها را به یاد مردم بیندازید این کار را انجام دهید و نگذارید این گنجینه فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس علاوه بر تولید باید صداوسیما را تغذیه کند تا آن ها بتوانند موضوعات را به هنر و فیلم تبدیل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار