حزب حاکم ترکیه بار دیگر خواستار لغو انتخابات استانبول شد

حزب حاکم ترکیه بار دیگر خواستار لغو و برگزاری مجدد انتخابات شورای شهر استانبول شد.
کد خبر: ۳۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ - 21April 2019

حزب حاکم ترکیه بار دیگر خواستار لغو انتخابات استانبول شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، حزب حاکم ترکیه، با ارائه دومین طومار خواستار لغو و برگزاری مجدد انتخاباتی در استانبول شده که سه هفته پیش نتیجه‌اش را واگذار کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده حزب عدالت و توسعه مدعی شده هزاران نفر از آرای ریخته‌شده به صندوق‌های رأی، آرای غیرمجاز بوده‌اند.

شورای عالی انتخابات ترکیه روز چهارشنبه رسماً اعلام کرد «اکرم امام‌اوغلو»، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) به عنوان شهردار استانبول انتخاب شده است. حزب جمهوری‌خواه خلق به عنوان حزب مخالف دولت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات شرکت کرده بود.

اکرم امام‌اوغلو در حالی روز چهارشنبه شهردار استانبول شد که حزب عدالت و توسعه یک هفته قبل‌تر با تقدیم درخواست رسمی خواستار ابطال و برگزاری مجدد انتخابات شورای شهر و شهرداری‌ها شده بود.

اردوغان روز چهارشنبه گفت: حزب عدالت و توسعه به تلاش برای باطل کردن انتخابات ادامه خواهد داد. بامداد یکشنبه رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند حزب عدالت و توسعه با ارائه درخواستی دیگر ادعاد کرده‌اند حدود ۱۴هزار برگه از آرای مأخوذه مربوط به رأی‌دهندگانی بوده که مجاز به شرکت در انتخابات نبوده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها