اعتقاد به مهدویت در کلام شهدای لرستان

در وصیت‎نامه‎های شهدا، بارها و بارها بحث پیروی از ولی فقیه به میان آمده است و انگیزه اساسی از رفتن به جبهه را تبعیت از ولی فقیه و اعتقاد به امام زمان (عج) مطرح کردند.
کد خبر: ۳۴۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ - 21April 2019

اعتقاد به مهدویت در کلام شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از خرم‎آباد، بررسی وصایای شهدا می‎تواند نمادی روشن و مستند از تفکرات و اندیشه آنها، خانواده‎ها، قومیت و جامعه‎شان باشد. رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس رابطه‎ای عمیق با امام زمان (عج) داشتند و عشق و محبتشان به  امام خمینی (ره) نیز از آن‎رو بود که او را نایب و نماینده حضرت بقیه‎الله اعظم (عج) می‎دانستند.

از آنجا که وصیت‎نامه شهدا در لحظاتی ناب نوشته شده‌اند، لحظاتی که وابستگی و تعلقات مادی در برابر رضایت خداوند رنگ می‎باخت، رزمندگان صادقانه‎ترین کلام‌ها را به قلم آورده‌اند، آنچه که از  این اسناد ارزشمند استخراج می‌کنیم بهترین گواه برای حاکم بودن فرهنگ مهدویت در جبهه‌ها است.

در لابه لای خطوط این وصیت‎نامه‎ها بارها و بارها بحث پیروی از ولی فقیه به میان آمده است و انگیزه اساسی از رفتن به جبهه را تبعیت از ولی فقیه و اعتقاد به امام زمان (عج) مطرح کردند. بدین منظور به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت برخی از وصیت‎نامه‎های گوهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با تفکر مهدوی بود گلچین کرده و در متن ذیل آوردیم:

شهید اسد آزادبخت

اکنون با وقوع انقلاب اسلامی و تحقق حکومت اسلامی می‎رود که وعدهای حق محقق شود. البته این مقدمه‎ای برای ظهور منتظر قائم، مهدی موعود (عج) و گسترش حکومت عدالت اسلامی آن حضرت در جهان است. آری حکومت عدل اسلامی نظام فعلی را آشکار کرده و باید از آن حمایت مالی و جانی کرد.

شهید ابراهیم اکبری

چند نصیحت برای شما بزرگان، دوستان  اقوام دارم یکی نماز را در اول وقت بخوانید که از ثواب آن بهرمند شوید، واجبات را انجام دهید و  محرمات را ترک نمایید. بیایید کمی با اخلاص و نیت های پاک کار کنیم که زمینه برای ظهور حضرت مهدی (عج) مهیا گردد.

شهید نادر یوسفی الفتیان

باید برای یاد گرفتن احکام اسلام به حضور جمعیت روحانی برویم تا اسلام بر ما روشن شود و مزه اسلام را بچشیم تا با خداتر شویم. ما سربازان صاحب الزمان (عج) وظیفه خود را انجام داده ایم. پیروزی نزدیک است با نماز و دعا.

شهید رضا امرایی

دعا برای امام عزیز را فراموش نکنید همیشه بعد از هر نماز وجود مقدس را دعا کنید رزمندگان اسلام را در جبهه های جنگ فراموش نکنید و آنها را تنها نگذارید. کسانی که توانایی جبهه رفتن دارند به  جبهه ها بروند و کسانی که توانایی ندارند در پشت جبهه های اسلام رزمندگان را یاری کنند که مورد رضای خدا و امام زمان (عج) باشد.

شهید محمدرضا بااختیار

خداحافظ دوستان، آشنایان، خویشان و اقوام ما را حلال کنید و ببخشید. برای فرج آقایمان صاحب الزمان (عج) دعا کنید، برای طول عمر امام امت و پیروزی رزمندگان دعا کنید. هر شب جمعه سری به بهشت شهدا بزنید و فاتحه ای بخوانید و روح مرا تجلی بخشید.

رفتم از این دنیای فانی، برای رضای خدای خمینی، و لبیک به ندای «هل من ناصر» خمینی.

شهید محمود بادوشی

دعا به جان همه شما و دورود به روان خونین رزمندگان اسلام و سلام بر شهدای به خون خفته رزمندگان اسلام و جسم پر خون شهدا را زمین نگذارید و فرج آقا صاحب الزمان (عج) را از خداوند متعال خواستار باشید و بخواهید از خداوند متعال که انقلاب اسلامی ایران را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل بگرداند.

شهید مجید بهاروند

درخواستم از ملت شهید پرور این است که روحانیت را به عنوان خط دهنده خود قرار دهند و فرامین امام امت، خمینی عزیز را بدون چون و چرا انجام دهند و منتظر ظهورذریه رسول خدا (ص) امام زمان (عج) باشید که ان شاءالله خداوند فرجش را به این زودی زود قرار دهد.

شهید قربان رحیمی

سلام بر سرور آزادگان حسین بن عل (ع)، سلام بر مهدی موعود (عج) سلام بر نایب برحقش خمینی بت شکن، سلام بر رزمندگان راه حق، سلام بر خانواده های معظم شهدا و مفقودین و اسرا سلام به امت شهید پرور و غیور ایران، سلام و دورود به برادرهایم، سلام به مادر پیرم، امید دارم به خدای بزرگ که همیشه زیر سایه امام زمان (عج) و زیر پرچم اسلام به رهبری پیامبر گونه امام عزیزمان بوده و هستید.

شهید روح الله رستگاری

ما باید فدای اسلام، قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی شویم تا انقلاب اسلامی به سراسر دنیا صادر شود. ما سربازان امام زمان (عج) هستیم. من راهم را با علم و آگاهی انتخاب کردم و در این راه شهید می شوم زیرا که با خدای منان معامله کرده ام که قطره قطره خونم را در راه اسلام و قرآن و عترت پاک رسوالله بریزیم و باید به عهد و پیمان خود عمل نمایم.

شهید اسفند یار رضایی خاتون

با کشته شدن من که که جز در راه خدا می باشد ناراحت نشوید و سیاه نپوشید، همواره به فکر رهبر عزیزمان بوده و در هر نمازتان  او را دعا کنید، چرا که با پایداری او تا ظهور حضرت مهدی (عج) انشاءالله اسلام در سراسر جهان صادر گردد و مستضعفان عالم از شر مظالم نجات پیدا کرده و دیگر ظلم و ستمی در جهان مشاهده نخواهد گشت.

شهید روح الله سپهوند

وصیتم به توست ای برادر پاسدارای نورچشمان امام، ای سربازامام زمان (عج) برادر عزیزم، نکند خدای نکرده دل امام را برنجانی، نکند با کردار و اعمالت دل امام زمان (عج) را از خودت ناراحت کنی. بدانید که دنیا محل امتحان است، محل کشت است و در روز محشر باید نتیجه آن را ببینی. آن کس بدبخت است که در روز قیامت خداوند نتیجه کردارش را به دست چپ او بدهد پس چه باید کرد که امام زمان (عج) از ما راضی باشد. معلوم است اطاعت از فرمان حق تعالی و قرآن کنیم و پیرو ولایت فقیه باشیم.

شهید شریف سگوند یاراحمدی

سلام من سلامی برخاسته از صیمیم قلب است، نخست به امام زمان (عج) و سپس به نائبش امام امت و سلام بر روان آنانی که روحشان به عالم بالا شتافته و برای اسلام بدن شان به خاک افتاده و از خداوند تبارک و تعالی می خواهم مرا از آن گروه قرار دهد که برای خدا در جبهه ها می جنگند و پیمانشان را نمی‎شکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار