ظریف در واکنش به حملات تروریستی سریلانکا:

تروریسم خطری جهانی و بدون دین است

وزیر امور خارجه ایران رشته حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم و تروریسم را «یک تهدید جهانی» توصیف کرد.
کد خبر: ۳۴۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 21April 2019

تروریسم خطری جهانی و بدون دین استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه رشته حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم کرد و تروریسم را «یک تهدید جهانی» توصیف کرد.

ظریف در توئیترش نوشت: « از حمله تروریستی به عبادت‌کنندگان سریلانکایی در عید پاک، شدیداً اندوهگین هستیم. تسلیت به دولت و مردم کشور دوست سریلانکا. فکر و دعای ما با قربانیان و خانواده آنهاست. تروریسم خطری جهانی و بدون دین است که باید همه جهان آن را محکوم و با آن مقابله کند.»

بعد از وقوع هفت انفجار در هتل‌ها و کلیسا‌های «سریلانکا» در روز «عید پاک» رسانه‌ها از وقوع هشتمین انفجار خبر داده‌اند. هفتمین انفجار در منطقه «دهیوالا» در پایتخت این کشور، «کلمبو» به وقوع پیوست و در آن دست‌کم دو نفر کشته شده‌اند.

رسانه‌ها هنوز جزئیاتی درباره هشتمین انفجار که در حومه کلمبو به وقوع پیوسته ارائه نکرده‌اند. گفته می‌شود قربانیان این حادثه اتباعی از کشور‌های آمریکا، انگلیس و هلند را شامل می‌شود.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند در شش انفجاری که در کلیسا‌ها و هتل‌های سراسر سریلانکا به وقوع پیوسته دست‌کم ۱۵۶ نفر کشته شده و حدود ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند. سه هتل و سه کلیسا که هدف این انفجار‌ها بوده‌اند در داخل شهر کلمبو یا در اطراف آن قرار داشته‌اند. هیچ گروهی مسئولیت این عملیات‌ها را به عهده نگرفته است.

بر اساس این گزارش، «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی امروز در پایتخت سریلانکا به ویژه حمله به کلیسا‌ها در روز عید پاک را که صد‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت سریلانکا عمیقا ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار