16خرداد، شهادت سردار احمد احمدی؛

ما انقلاب را برای اسلام شروع کردیم

با فوت پدر، خانواده شهید احمدی دچار مشکلات اقتصادی شدند. اما با وجود احمد، خانواده همه‌ی مشکلات را به دست فراموشی سپرد.
کد خبر: ۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ - 06June 2013

ما انقلاب را برای اسلام شروع کردیم

خبرگزاری دفاع مقدس: سال 1345 بود که در شهرک کرسف، در شهرستان خدابنده از توابع زنجان چشم به جهان هستی گشود. احمد، دوران کودکی خود را در دامان پدر و مادری با ایمان سپری کرد.

برای تحصیل در دبستان زادگاهش نام نویسی کرد و در همان دوران دبستان، به خواندن قرآن و گلستان سعدی علاقه نشان داد.

پدر احمد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول بود که همین باعث شد احمد هم در دوران فراغت از تحصیل و ایام تعطیلات به کمک پدر بپردازد.

در کارها به مادر و حتی همسایگان کمک می کرد. از همان کودکی و به قول مادرش، از هفت سالگی قرآن خواندن را شروع کرد، به مسجد می رفت و در هیئت های  مذهبی هم شرکت می نمود. در سن 12 سالگی در دوران اوج مبارزه با رژیم طاغوت از جمله مبارزان بود.

در سال 58 واقعه ناگواری برای احمد روی داد. در این سال پدر خانواده از دنیا رفت. با فوت پدر، خانواده احمد دچار مشکلات اقتصادی شدند. اما با وجود احمد، خانواده همهی مشکلات را به دست فراموشی سپرد. او کار و فعالیتش را دو چندان کرد و با وجود سرپرستی خانواده، به تحصیل نیز می پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی و عضویت در بسیج محل، فصل تازه ای در زندگی او آغاز شد که با تشکیل سپاه پاسداران  و وارد شدن به این نهاد برگ تازه ای در زندگی احمد جوانه زد.

به مرخصی که می آمد با لباس شخصی وارد شهرک می شد. در مواقع مرخصی به تهران می رفت و به شغل بنایی می پرداخت و دستمزدش را به خانواده می داد و دوباره به میدان جنگ برمی گشت.

سال 1364 بود که با دختر خاله اش، فاطمه اسکندری ازدواج کرد.

سردار احمد احمدی، فرمانده گردان حضرت ولی عصر(عج) لشگر 31 عاشورا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 16 خرداد در جبهه سردشت با اصابت تیر مستقیم به ناحیهی سر در سن بیست و یک سالگی به فیض شهادت نائل گشت.

فرازی از وصیتنامه شهید

ما انقلاب را برای اسلام شروع کردیم


سردار شهید احمد احمدی طی فرازهایی از وصیتنامه ارزشمندش مینویسد: «... مادرم! مبادا بعد از شهادت من گریه کنی یا ناراحت باشی. مادرم و خواهران و همسرم، استقامت کنید و گریه نکنید. پیام من این است برای مردم ایران، عزیزان و سروران، ما انقلاب را برای احیای اسلام شروع کردیم این خیلی مهم است ولی مهمتر از آن ادامه و بقای آن است، نباید صحنهها را خالی بگذاریم، به هیچ وجه شانه خالی کردن از مسئولیتها قابل قبول نیست. مادرم و همسرم، اگرچه از من یادگاری نمانده است برای من هم بس که شهید راه خدا شوم. همسرم و خواهرانم، صبور باشید...»

شهید احمد احمدی
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
تاریخ شهادت: ۱۶خرداد ۱۳۶۶
محل تولد: استان زنجان، کرسف
طول مدت حیات: ۲۱سال
محل شهادت: سردشت
مزار شهید: استان زنجان، کرسف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار