آیت‌الله سبحانی:

باید جوانان مومنی تربیت کنیم که لبیک گوی امام زمان (عج) باشند

یکی از مراجع تقلید گفت: باید جوانان مومنی تربیت کنیم که اگر حضرت ولی عصر (عج) ندا کرد همه لبیک گوی ایشان باشند.
کد خبر: ۳۴۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ - 21April 2019

باید جوانان مومنی تربیت کنیم که لبیک گوی امام زمان (عج) باشندبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید امروز یکشنبه در آیین گرامیداشت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: مساله مهدویت اختصاص به اسلام ندارد و در سایر کتاب‌های آسمانی نیز مورد توجه قرار گرفته است و پروردگار از وجود منجی بشریت در آن‌ها خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در این خصوص بیان می‌کند که صالحان روزی وارث زمین می‌شوند و مفسدان از بین می‌روند. تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است و پروردگار تحقق این هدف را برای زمان خاصی در نظر گرفته است.

آیت الله سبحانی گفت: اگر جمع مردم لایق باشند رهبر آنان در میانشان حاضر می‌شود و در غیر این صورت باید محفوظ بماند تا زمانی که مردم قدر آن را بدانند.

وی ادامه داد: اکنون ملت ایران در سخت‌ترین زمان است، چند استان کشور درگیر سیل هستند، در این شرایط همه دل‌ها باید برای سیلزدگان بسوزد، اما شخصی خارج از انسانیت، اجازه ارسال کمک‌های بین المللی به جمهوری اسلامی را نمی‌دهد، این جامعه جهانی با وجود چنین اشخاصی شرایط ظهور را ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که جامعه باید از لحاظ فکری، عقیدتی و انسانی به حدی برسد که انتظار را بپذیرد، گفت: یک مرتبه انتظار خواندن دعای ندبه در مساجد و درخواست تعجیل ظهور است، اما در مراتب بعد باید جوانان مومن تربیت کنیم که اگر آن حضرت ندا کرد همه لبیک گویند، در ایران ما این چنین جوانانی فراوان هستند، آنانی که به کمک سیلزدگان رفتند و برخی در این راه شهید شدند، این نشان کمال عقل شان است.

وی همچنین در خصوص جایگاه مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مغناطیس معنوی میان امام زمان (عج) و مشتاقان آن حضرت در این مکان مقدس فراهم است و مردم از راه‌های دور و نزدیک به مسجد جمکران می‌آیند تا در این مکان نماز بخوانند و به حضرتش متوسل شوند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: داشتن فرزند زیاد در خانواده‌های مسلمان بهترین کمک به رسول اکرم (ص) است و در کشور ما مواهب زیادی برای ازدیاد جمعیت وجود دارد.

این مرجع تقلید گفت: سال گذشته مساله کمبود آب را مطرح می‌کردند، اما خداوند در این سال این همه نعمت آب را بر سر ما فرستاد، ما نتوانستیم خوب بهره برداری کنیم، رعایت نکردن نکات ایمنی و ساخت خانه در کنار رودخانه‌ها باعث این شرایط شد.

نماز جماعت ظهر و عصر روز نیمه شعبان به امامت آیت الله جعفر سبحانی و با حضور پرشور منتظران در مسجد مقدس جمکران اقامه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار