دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سوابق «سردار سلامی» از دفاع مقدس تا فرماندهی کل سپاه

سردار حسین سلامی که در یکم اردیبهشت ۱۳۹۸ با حکم فرمانده معظم کل قوا با دریافت درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه منصوب شد، هشتمین فرمانده کل سپاه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 22April 2019

آشنایی با سوابق فرمانده جدید کل سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده جدید کل سپاه سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد شد. وی در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد، اما پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در آبان ۱۳۵۹ به سپاه پیوست.

وی در طول دوران دفاع مقدس در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب مسئولیت‌های مختلفی را در لشکر‌های ۲۵ کربلا و ۱۴ امام حسین (ع) عهده‌دار بوده و مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح نیز بوده است.

سردار سلامی پس از پایان دوران دفاع مقدس، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی شد. وی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد.

وی همچنین مؤسس و فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶، معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴، فرمانده نیروی هوایی سپاه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، جانشین فرمانده کل سپاه از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸، سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه از تیر تا شهریور ۱۳۹۷ و عضویت در هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی را در کارنامه خدمتی خود دارد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی بعد از جواد منصوری، عباس دوزدوزانی، عباس آقا زمانی (ابو شریف)، مرتضی رضایی، محسن رضایی، سیدیحیی صفوی و محمدعلی جعفری، هشتمین فرمانده کل سپاه از بدو تاسیس این نهاد انقلابی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها