وحید جلیلی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جشنواره جهانی فجر فرصتی برای ارتباط با جهان/ انقلاب اسلامی میلیون‌ها مخاطب برای سینما به ارمغان آورد

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، جشنواره جهانی فجر را فرصتی برای ارتباط با جهان دانست و گفت: این جشنواره میلیون‌ها مخاطب برای سینمای ایران به وجود آورد درحالی که قبل از انقلاب سینمای ما چندان مورد توجه جهانیان نبود.
کد خبر: ۳۴۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 22April 2019

وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در حاشیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به حوادث دراماتیک انقلاب اسلامی اشاره کرد که سینما می‌تواند به آن‌ها توجه کند و اظهار داشت: 17 هزار شهید ترور جدای از ظرفیت‌های معرفتی، معنوی و انقلابی دارای بُعد دراماتیک هستند که بحث مرگ و زندگی در آن‌ها مطرح است. در میان این 17 هزار تروری که عوامل غرب در ایران انجام داده‌اند که منجر به شهادت رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، ده‌ها نماینده مجلس و هزاران نفر از مردم عادی تهران و سایر شهرستان‌های ما شده، هزاران هزار واقعه دراماتیک موجود است که می‌توانست در سینما دیده شود.

وی گفت: شخصیت‌های بسیار درخشان و قهرمانانی در طول 60 سال گذشته در ایران وجود داشته‌اند که هیچ‌گاه تاریخ چند هزار ساله کشورمان چنین حجمی از قهرمانان ملی را نداشته است. یکی از چیزهایی که سینما نیاز دارد قهرمان است که انقلاب اسلامی ماجراها و قهرمان‌های بسیاری را به سینما معرفی و تقدیم کرده است.

جلیلی افزود: انقلاب اسلامی میلیون‌ها مخاطب برای سینمای ایران به وجود آورد درحالی که قبل از انقلاب سینمای ما چندان مورد توجه جهانیان نبود ولی با وقوع انقلاب اسلامی میلیاردها مخاطب در سراسر دنیا به دنبال این بودند که شناخت بیشتری از ملت ما پیدا کنند و متوجه شوند که ایرانیان چه کسانی بودند که 40 سال در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و تسلیم نشده‌اند. این کنجکاوی که با انقلاب اسلامی برانگیخته شده ظرفیت بسیار بزرگی برای سینمای ایران بود تا با توده‌های ملت‌های جهان ارتباط بگیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار خاطرنشان کرد: به نظرم جشنواره عمار به دلیل همین موضوعات دراماتیک و وجود مخاطبین جهانی برای این موضوعات باید به جشنواره جهانی فجر توجه کند. اینجا فرصتی است تا بتوانیم با بخشی از سینمای جهان ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت: در فرصت کوتاهی که در این جشنواره حضور داشتم با فعالان سینمایی از بنگلادش، قزاقستان، بلغارستان و سایر کشورها صحبت‌هایی انجام دادم که اگر این ارتباط ادامه پیدا کند، منجر به ارتباطات جدی بین سینمای انقلاب اسلامی و جهان خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار