رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد؛

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی در مازندران

«عزیزالله شهیدی‌فر» از خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی، دام، طیور و زیرساخت‌های کشاورزی نظیر جاده‌های بین مزارع، تأسیسات آبی باغات و... در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 22April 2019

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به به بخش کشاورزی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عزیزالله شهیدی‌فر» رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران صبح امروز در نشست خبری ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه سیل اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، دام، طیور و زیرساخت‌های کشاورزی نظیر جاده‌های بین مزارع، تأسیسات آبی باغات و غیره آسیب‌زده، اظهار داشت: اقدامات اولیه برای پرداخت کمک بلاعوض به ۱۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی انجام شد.

این مسئول ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، بیش از ۵۰ درصد مطالبات کشاورزانی که محصولاتشان بیمه بودند پرداخت شده و در مجموع ۲۰ میلیارد تومان در این بخش از سوی صندوق بیمه کشاورزان پرداخت می‌شود.

شهیدی‌فر درباره تسیهلات بلاعوض و ارزان قیمت نیز گفت: ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی برای جبران خسارت به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره اینکه کاهش محصول کشاورزی در مازندران نداریم، تنها کاهش محصول را در سیاه ریشه‌ها شامل هلو و شلیل عنوان کرد و گفت: به دلیل حساسیت بالا به آب و آب ماندگی پیش بینی می‌شود کاهش محصول داشته باشیم.

شهیدی‌فر عنوان کرد: با وجود خسارت‌های سیل، به دلیل پرآبی امسال بیشترین تولید محصولات کشاورزی را در کشور خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران متذکر شد: ۸۵ درصد خزانه گیری برنج در مازندران انجام شد و مابقی از هفته آینده و با خروج سامانه بارشی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها