پاسداری یک فرهنگ و سپاه دارای یک حرکت مستمر است

پاسداری، یک فرهنگ است، یک فرهنگ «عزت» و «افتخار». پاسداری از دین و انقلاب که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجسّم است صرفاً یک حرکت نظامی نیست؛ بلکه جنبه عقیدتی و سیاسی و فداکاری و مجاهدت دارد. البته جنبه نظامی هم دارد، یعنی بازوی نظامی انقلاب بوده است و خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ - 23April 2019

پاسداری یک فرهنگ و سپاه دارای یک حرکت مستمر استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲ اردیبهشت سال ۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و امروز این نهاد انقلابی ۴۰ سالگی خود را درحالی جشن می‌گیرد که با تغییر فرمانده خود، همزمان با ورود به گام دوم انقلاب، به‌سوی تحولی جدید پیش می‌رود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان عنصر مؤثر و تعیین‌کننده دوران دفاع مقدس، شعار «ما می‌توانیم» را به اثبات رساند؛ حتی اگر قرار باشد ۳۷ کشور جهان صدام را حمایت مالی و تسلیحاتی کنند و کشور در اثر تحریم‌ها تحت فشار باشد.

آنچه در ادامه متن می‌خوانید برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است:

جوان‌گرایی یکی از خصوصیات بازر این نهاد انقلابی است؛ چراکه باهوش‌ترین و قویترین فرماندهان نظامی که کمتر از سی سال داشتند را تربیت کرد، جوانانی که استراتژیست‌های برجسته‌ی میدان جنگ در سپاه شدند؛ درحالی که در هیچ دانشگاه نظامی آموزش ندیده بودند؛ لذا برای اعتلای بیشتر این نهاد انقلابی، باید از ظرفیت جوانان بهره برد؛ چراکه سپاه تجدیدپذیر است، کهنه‌بشو نیست، پیربشو نیست - افراد پیر میشوند، امّا سازمان پیر نمی‌شود - معنای این آن است که از همه عناصری که می‌توانند به این تجدیدپذیری کمک کنند، باید استفاده شود.

از دیگر خصوصیات بارز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «انقلابی زیستن» و «انقلابی ماندن» است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانستند این تشکیلات مستحکم و قوی‌بنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانه این‌که دنیا و زندگی تغییر کرده است، منحرف کنند؛ بهانه‌هایی که می‌شنوید و می‌بینید که می‌آورند؛ برای وادادگی بهانه می‌آورند، برای پشیمانی بهانه می‌آورند؛ بهانه هم این است که دنیا تغییر کرده، همه چیز عوض شده است.

حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک حرف و یک حرکت دفعی نیست؛ بلکه یک حرکت مستمر است و اقتضائاتش در زمان‌های مختلف، متفاوت است؛ یک روز اسلحه در دست می‌گیرد تا در کنار ارتش قهرمان به دفاع از مرز‌های کشور بپردازد؛ یک روز وظیفه خود را در سازندگی کشور به‌خوبی انجام می‌دهد و امروز مقتدرانه در عرصه جنگ نرم فعالیت می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک موجود زنده، فعّال، مؤمن و مراقب معنویات و ارزش‌های خود است؛ لذا بعضی اهانت می‌کنند و بعضی هم به زبان تجلیل، اهانت می‌کنند؛ بعضی منکر فضیلت‌های آن می‌شوند؛ لذا این‌ها نمی‌تواند واقعیت‌ها را تغییر دهد و ارزش حقیقى یک مجموعه را که ذره‌ذره با مجاهدت‌ها جمع شده و تبلور پیدا کرده است را از بین ببرد.

پاسداری، یک فرهنگ است؛ یک فرهنگ «عزت» و «افتخار». پاسداری از دین و انقلاب - که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجسّم است - صرفاً یک حرکت نظامی نیست؛ بلکه جنبه عقیدتی و سیاسی و فداکاری و مجاهدت دارد. البته جنبه نظامی هم دارد؛ یعنی بازوی نظامی انقلاب بوده است و خواهد بود. همان‌طور که دیروز انقلاب به این پاسداری نیاز داشت، امروز هم نیاز دارد، فردا هم نیاز خواهد داشت و همیشه نیاز دارد.

امروز شیطان بزرگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است؛ چراکه این نهاد انقلابی، برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف‌های انقلاب و برای مقابله با دشمنان انقلاب به‌وجود آمده است؛ لذا برای همین است که دشمنان به‌طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌اند و حضور دارند؛ چون پاسدار انقلاب است.

امروز نسبت به سپاه از همه بیشتر عصبانی هستند؛ در اسم‌هایی که می‌آورند، در فحاشی‌هایی که می‌کنند، در تهمت‌هایی که می‌زنند، از همه بیشتر، سپاه را آماج این بدگویی‌ها و این دروغ‌گویی‌ها قرار می‌دهند؛ علت این است که سپاه نشان داده که ایستاده است.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک دستگاه برجسته در کشور است؛ اگر مقابله با دشمن است از لحاظ سیاسی، سپاه جلو است؛ اگر مواجهه با دشمن است در میدان عملی و نظامی و عملیاتی، سپاه جلو است؛ اگر این دشمن در داخل مرز‌های ما، داخل کوچه و خیابان ماست، سپاه جلو است؛ اگر این دشمن در چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در اطراف حرم حضرت زینب (س) است، باز هم سپاه جلو است. برای همین است که می‌بینید آمریکایی‌ها چه گربه‌رقصانی‌ای برای سپاه می‌کنند!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، باید عرصه سیاسی را بشناسد؛ لذا نمی‌شود یک مجموعه‌ای به‌عنوان بازوی نگهبان و پاسدار انقلاب در کشور تعریف بشود؛ امّا در زمینه جریان‌های گوناگون سیاسی - بعضی انحرافی، بعضی غیرانحرافی، بعضی وابسته به این‌جا و آن‌جا - چشمِ بسته و ناآگاه و نابینا داشته باشد، این معنی ندارد؛ باید بداند که از چه می‌خواهد دفاع کند.

کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متّکی به معنویت است و معنویت هم با پیشرفت‌های علمی و ابتکارات گوناگون علمی و عملی و شیوه‌های نو و سازماندهی‌های هوشمندانه منافاتی ندارد. بهترین و هنرمندانه‌ترین شیوه‌های رزمی را در صدر اسلام، پیغمبر اکرم و امیرالمؤمنین و مسلمان‌ها در عرصه‌های جنگ از خودشان نشان می‌دادند؛ در دوره ما هم در دفاع مقدس، نیرو‌های انقلابی - چه سپاه، چه ارتش، چه مجموعه نیرو‌های انقلاب - هنرمندانه‌ترین تاکتیک‌ها و روش‌ها و شیوه‌های کاری را در پیش می‌گرفتند. معنویّت منافات ندارد با پرداختن به اصول مادّی کار و تنظیم درست کار؛ بایستی این معنویّت را حفظ کرد. این معنویّت اساس کار است.

سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان یکی از ارکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ مجموعه‌ای بسیار مهم و اثرگذار، برگرفته از نیرو‌هایی با فکر، اراده، خواست، ایمان و روح ابتکار است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار