معرفی کتاب؛

«سفر سوختن»

«سفر سوختن» عنوان کتابی است که به قلم «عباس باقری» تدوین شده است. در این کتاب زندگی‌نامه سردار شهید «محمود دولتی مقدم» به نگارش در آمده است.
کد خبر: ۳۴۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 30May 2019

«سفر سوختن»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «سفر سوختن» روایت‌گر خاطرات و زندگی‌نامه سردار شهید «محمود دولتی مقدم» است که به قلم «عباس باقری» در کنگره بزرگداشت سرداران شهید و شهدای استان سیستان و بلوچستان گردآوری و تدوین و در سال 1377 به چاپ رسیده است.

این کتاب در 278 صفحه مزین به تصاویری از شهید و همرزمانش است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

محمود تمام چهارده سالگی‌اش را در ساک کوچکی پیچید و رهسپار مذبح اسماعیلیان زمانه شد. جاییکه رنگ سرخ، رنگ عشق بود و عشق از ملکوت به زمین آمده بود تا در خاک خوزستان و غرب خونپالا به وضویی سرخ تجلی یابد و از زمین به کرّ و بیان عالم بالا فخر فروشد و هزار مشهد خونین را به طواف روحانی احرام بندد محمود دانست که برای بوئیدن گلهای سرخ سنگ‌نشین نخست باید درون را از حب «ماسوى الله» پاک کرد و لباس ورود به جرگه عشق پوشید که تمثيل طواف خونین مشاهد جبهه چنین است و هر لحظه، لحظة تشرف است. تشرف به وعده‌گاه سرخ جامگان کربلاهای جاوید جنوب. او تنها سنگرنشین آفتاب جبهه نبود بلکه عرصه خطر را با رخش رهپوی عزم و اراده هر لحظه در می‌نوردید و در کسوت تک تیراندازی خداجو همواره شوق لقای دوست در سر داشت به همین جهت بر بعثی کفر چون کفر ستیزی بیقرار می‌تاخت و با حماسه زخم و گلوله نرد عشق می باخت. شبانه‌هایش سرشار از شوق وصال بود.

خلاصه‌ای از زندگی‌نامه سردار شهید «محود دولتی مقدم»:

در سال 1345، روستای کوچک فیروزه‌ای، گهواره کودکی شد که نامش را محمود گذاشتند. زندگی سرشار از عقیده و جهاد محمود باعث شد تا در 24 سالگی به فرماندهی گردان امام حسین (ع) منصوب شد.

 تاریخ بیست و هفتمین روز زمستان سال 71 را بر پیشانی داشت، جاده زاهدان - زابل شاهد فریاد و ناله صدها مرد و زن و پیر و خردسالی که در محاصره جمعی از جیره‌خواران استعمار قرار گرفته بودند که فریاد یا حسین سر داده بودند. کوردلان نااهل که در کوهساران کوله‌سنگی و حد فاصل مرز ایران - پاکستان کمین گرفته بودند، در مقابل شهید محمود دولتی و برادر و پدر بزرگوارشان که از ماموریتی ویژه بازمی‌گشتند، دچار هراس شده و آنها را مورد اصابت گلوله‌های ظلم و ستم خود قرار دادند. دقایقی بعد، پاره پیکرهای سوخته دو غواص دریای شهادت، تجسم دیگری شدند بر کتاب شهادت. بر قله رفیع شهادت، نام پاکشان جاودان باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار