نماینده پارلمان اردن:

اردوگاه عربستان حامی معامله قرن و محور مقاومت مخالف آن است

نماینده پارلمان اردن تاکید کرد که اردوگاه عربی به رهبری عربستان حامی معامله قرن و اردوگاه محور مقاومت به رهبری ایران و سوریه و حزب الله در برابر این طرح آمریکایی ایستاده است.
کد خبر: ۳۴۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ - 22April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از مهر، «جرد کوشنر»، مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اظهار داشت که طرح رئیس جمهوری آمریکا در مورد صلح خاورمیانه پس از ماه رمضان اعلام می‌شود. در حالیکه به زمان اعلام این طرح آمریکایی نزدیک می‌شویم رسانه‌های خبری هر از چندگاهی پرده از جزئیات معامله قرن که تنها در راستای تحقق خواسته‌های رژیم صهیونیستی و به ضرر حقوق ملت فلسطین و آرمان آن‌ها تدوین شده بر می‌دارند.

در همین راستا «طارق خوری» نماینده پارلمان اردن در گفت‌وگو با مهر در خصوص این طرح آمریکایی و واکنش گروه‌های فلسطینی به آن تاکید کرد: متأسفانه ما شاهد اتخاذ یک موضع قاطع ملی در میان گروه‌های فلسطینی در قبال معامله قرن و دیگر توافق نامه‌ها علیه حقوق تاریخی ملت فلسطین در زمینه رهایی یافتن از اشغالگری نیستیم.

طارق خوری تصریح کرد: شکاف داخلی میان گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش‌های فتح و حماس باعث به وجود آمدن شکاف جغرافیایی میان غزه با حاکمیت حماس و کرانه باختری با حاکمیت فتح شده است.

وی یادآور شد: عدم جدیت گروه‌های فلسطینی در خصوص مبارزه با معامله قرن باعث سخت‌تر شدن مبارزه ملت فلسطین با این طرح آمریکایی شده است. البته ملت فلسطین و ملت اردن هر روز بر مخالفت قاطع خود با این طرح آمریکایی و باقی ماندن اشغالگری تاکید می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کسانی که این طرح را تدوین کرده و برای آن تبلیغ می‌کنند افراد ناصادقی هستند و در رأس آن‌ها آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور دیوانه آن‌ها قرار دارد که کاملاً از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؛ بنابراین بدون کوچک‌ترین شکی معامله قرن در راستای منافع رژیم صهیونیستی و علیه حقوق ملت فلسطین و ملت اردن و ملت‌های منطقه است.

این نماینده پارلمان اردن تاکید کرد: در این طرح از سرزمین جایگزین یعنی اردن و بیرون راندن فلسطینی‌ها از غزه به سمت صحرای سینا و یهودی بودن این سرزمین نام برده شده است که این مسأله مطلقاً به نفع پروژه توسعه طلبانه صهیونیست‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

وی در خصوص موضع کشور‌های عربی و اسلامی در قبال معامله قرن تصریح کرد: کاملاً واضح و مشخص است که شاهد ۲ دسته از کشور‌ها در خصوص این مسأله هستیم. اردوگاه عربی به رهبری عربستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس و اکثریت کشور‌های عربی و اسلامی که موافق این طرح آمریکا بوده و در این مسیر گام برداشته‌اند و اردوگاه محور مقاومت به رهبری ایران، سوریه و حزب الله که از هم پیمانان بین المللی خود یعنی روسیه و چین و دیگر کشور‌های آزاده جهان کمک می‌گیرند.

خوری در پایان تصریح کرد: البته برخی از کشور‌های اسلامی دیگر مانند مالزی هستند که با این طرح مخالف خواهند بود. تا این لحظه نیز شاهد موضع مخالف اردن و فلسطین در قبال این طرح هستیم که نمی‌دانم در سایه شرایط اقتصادی بد اردن و شکاف سیاسی فلسطین تا کی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار