ترامپ: عربستان و سایر اعضای اوپک کمبود نفت ایران را جبران خواهند کرد

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد عربستان و دیگر اعضای اوپک قادرند کمبود نفت ایران در بازار را جبران کنند.
کد خبر: ۳۴۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ - 22April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام تصمیمش مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های مشتریان نفت ایران طی پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر بار دیگر مدعی شد که عربستان و سایر اعضای اوپک کمبود نفت ایران در بازار را به‌طور کامل جبران خواهند کرد.

دونالد ترامپ در این پیام توئیتری مدعی شد: «اکنون که تحریم‌های نفتی ما علیه ایران کامل شده است، عربستان و دیگر اعضای اوپک تفاوتی که در بازار نفت ایجاد می‌شود و حتی بیشتر از آن را جبران خواهند کرد. جان کری و کسانی که به وی کمک کردند تا آمریکا را به یک توافق بسیار بد با ایران رهنمون کند، توصیه بسیار بدی به ایران کردند.»

سال گذشته رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف به وی گفته است ایران باید سعی کند تا زمانی که دوران ریاست جمهوری ترامپ به پایان برسد، در برجام بماند.

ترامپ که همواره جان کری و سایر مقامات دولت اوباما را به دلیل آنچه بدترین توافق تاریخ با ایران می‌خواند، سرزنش کرده است، اکنون بحث توصیه جان کری به ظریف را در پیام توئیتری خود پیش کشیده و به‌نوعی تأکید کرده است که توصیه او هیچ فایده‌ای برای ایران [و برجام] نداشته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار