نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس جلوه­‌ای از مجاهدت­‌های ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس هستند

آیت‌الله یعقوبی با تأکید بر اینکه راه‌­اندازی مراکز فرهنگی و باغ موزه­‌های دفاع مقدس استان­‌ها گفت: باغ موزهای دفاع مقدس نمایشگاهی است که اعتقادات و ارزش‌­های برآمده از ایمان مردم را در معرض دید عموم قرار می‌­دهد و مردم کشورمان و همچنین نسل امروز و آینده ما را به آرمان‌هایی که برای آن مجاهدت کرده است، نزدیک می­‌کند.
کد خبر: ۳۴۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ - 22April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه «بجنورد» امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت­‌ ماه) در چهارمین دوره بصیرت معاونین، رؤسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانواده آنها که با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع حفظ آثار مادی و معنوی شهدا، آنچه از همه مهمتر است حفظ آثار معنوی و فرهنگی شهدا است.

وی افزود: وصایای شهدای به عنوان آثار معنوی می‌­تواند جهت­‌گیری انقلاب اسلامی را نشان دهد و نگاه نسل گذشته را برای نسل آینده ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: در مورد وصیت‌­نامه شهدا، باید موضوعی کار کرد. باید وصایای شهدا را که تعداد آنها نیز زیاد است با آمار اولویت­‌بندی کنید و بر اساس آن در جهت تبیین انقلاب اسلامی گام بردارید. از وصیت­‌نامه شهدا می­‌توان اهداف و آرمان­‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را چینش کرد و به نسل آینده عرضه کنیم. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر چند تا کنون در این حوزه اقداماتی انجام داده است، اما هنوز جای کار دارد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کتاب­‌هایی که با موضوع شهدا به چاپ رسیده بسیار غنی و پر محتوا هستند خاطرنشان کرد: باید آثار معنوی باقی­مانده از شهدا همچون وصیت‌­نامه­‌ها را دوباره احیا کنیم و با موضوع‌بندی، فصل‌بندی و اولویت‌­بندی آنها را به جامعه عرضه کنیم.

آیت الله یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: هر گنج دارای سه مرحله شناسایی، استخراج و پردازش است. ما دفاع مقدس را که حاصل مجاهدت مدافعان نظام اسلامی و جبهه حق و در ادامه، جانفشانی مدافعان حرم بوده به عنوان یک گنج کشف کردیم، اما آن را کامل پردازش نکردیم.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس ویترین تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید با اشیاء گرانبهایی همچون خاطرات، وصایا و فداکاری­های شهدا و ایثارگران آن را تزیین کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به ثبت رساند و امروز کسی قادر نخواهد بود به آن خدشه‌­ای وارد کند. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس باید تثبیت انقلاب را پردازش و تحلیل کند و به آن عمق ببخشد و به زبان روز به جامعه ارائه کنند.

وی به ضرورت احصاء خاطرات پدران و مادران شهدا تأکید کرد و افزود: در روستاهای دور دست کشورمان هنوز پدران و مادران شهدا هستند که کسی به سراغ آنها نرفته است، لذا این ضرورت وجود دارد که از آنها سرکشی شود و حرف­‌های ناگفته آنها را استخراج کرده و در ادامه تحلیل و تفسیر کنید و در اختیار عموم قرار دهید.

آیت الله یعقوبی در پایان سخنانش راه‌­اندازی مراکز فرهنگی و باغ موزه‌­های دفاع مقدس استان­‌ها را توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در راستای احیاء تفکر انقلابی دانست و گفت: باغ موزهای دفاع مقدس نمایشگاهی است که اعتقادات و ارزش‌­های برآمده از ایمان مردم را در معرض دید عموم قرار می‌­دهد و ملت کشورمان و نسل امروز و آینده ما را به آرمان­‌هایی که برای آن مجاهدت کرده است نزدیک می­‌کند. در این مراکز فرهنگی ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان و حضور اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس در قالب هنر متعالی نشان داده می­‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار