سعید اوحدی:

فراخوان سردار سلیمانی ظرفیت موکب‌های اربعین را به کمک سیل‌زدگان آورد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: فراخوان سردار سلیمانی به موکب‌های اربعین موجب ایجاد ظرفیت‌های عجیبی در کمک به سیل‌زدگان شد.
کد خبر: ۳۴۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ - 22April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم رونمایی از کتاب «سامان عشق» که در معراج شهدا برگزار شد در سخنانی ضمن درود به ارواح پاک شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و تبریک میلاد امام عصر (عج) اظهار داشت: شهدا از ارزش‌های اهل بیت (ع) با خون و وجودشان دفاع کردند. شهدا را قسم می‌دهیم که گرفتاری‌های مناطق سیل‌زده کشورمان را کاهش دهد.

وی به معراج شهدا اشاره کرد و عنوان کرد: ما در جایی هستیم که شهدای گرانقدر را بدرقه کردیم. امیرالمومنین فرمودند: «جهالت، نداشتن شناخت و بصیرت برای یک انسان کفایت می‌کند تا قدر جایگاه و منزلت خود را نشناسد» ما چون قبل از انقلاب را دیده‌ایم اگر خطایی می‌کردیم طلب بخشش داشتیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: بعد از انقلاب، چون امام بزرگوار و شهدا را دیدیم اگر قصوری کرده باشیم نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. امروز خانواده‌های شهدا به برنامه‌های ما نیازی ندارند چراکه حتی همه عالم نمی‌تواند حضور یک لحظه عزیزانشان که تقدیم کرده‌اند را پُر کند.

اوحدی گفت: امام (ره) با قاطعیت فرمودند که «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت‌اند». شهدا زنده‌اند و اگر زنده‌اند حتماً برهمه چیز و همه‌جا حاضر‌اند و حتماً رزق و روزی خواهند داشت. اگر ما هنوز در زندگی مادی غوطه‌ور هستیم؛ شهدا دارای روزی هستند و خداوند عالی‌ترین درجات را برای آن‌ها قرار داده‌ است. شهدا به آنچه خداوند داده است شاد هستند و در بلندای قله‌های کمال به ما اشارت می‌کنند.

وی گفت: اگر در مراسم شهدا هستیم باید درس اخلاق، شجاعت و ولایت از آن‌ها بگیریم چراکه آن‌ها بزرگترین معلم‌های ما هستند. در شرایطی ایستاده‌ایم که زورگویان از عظمت اسلام به وحشت افتادند؛ چیزی که تمام دنیا اعتراف به آن کرد که هفت سال پیش بلند شدند تا بهار عربی را خاموش کرده و آثار اهل بیت (ع) را از بین ببرند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اگر سال‌ها درباره کار شهدا تحقیق کنیم از عمق کار آن‌ها آگاه نمی‌شویم. با تحقیقی در زندگی شهدا متوجه سیر کمال آن‌ها می‌شویم که چگونه در لحظات آخر دچار تحول بزرگ شده‌اند. حججی آگاه بر نحوه شهادت خود بود، اما آرامش عجیبی داشت. چیزی که فراتر از انتظار است؛ شهدای مدافع حرم چنین سرنوشتی داشتند.

اوحدی اظهار داشت: اگر معتقد به عاشورا و اربعین و نقل سینه به سینه عاشورا هستیم حضور در تجلیل از خانواده شهدا همین معنی و تاثیر را دارد.

وی به حجم گسترده کمک‌های مردم در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: یک قطعی برق در آمریکا موجب غارت فروشگاه‌ها می‌شود، اما در سیل مناطق ایران شاهد موج کمک‌های مردمی بودیم که توسط جوانان عزیز مورد خطاب بیانیه گام دوم رهبر انقلاب صورت گرفتند. فراخوان سردار سلیمانی خطاب به موکب‌های اربعین، موجب ایجاد ظرفیت‌های عجیبی در کمک به سیل‌زدگان شد.

وی گفت: هر شهید یک سیر کمال متفاوت داشته و احساس کرده که خریدار او خدای متعال است. با شهدا می‌توانیم گام دوم انقلاب را به قله تمدن اسلامی برسانیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار