حناچی عنوان کرد؛

تبدیل بنا‌های تاریخی به کافه کتاب و خانه‌های فرهنگ

شهردار تهران گفت: هدف ما در شهرداری این است که از بنا‌های تاریخی حمایت و آن‌ها را به کافه کتاب و خانه‌های فرهنگ تبدیل کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ - 23April 2019

تبدیل بنا‌های تاریخی به کافه کتاب و خانه‌های فرهنگ/ کاهش ۲۰ درصدی ذرات معلق هوا در سال ۹۷به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی «حفاظت از میراث قرن بیستم، از معماری تا منظر» با بیان اینکه حفاظت به معنای مدیریت تعمیرات است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهیت شهر‌ها در حال تغییر است، معنای حفاظت هم تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ایران دارای شهر‌های تاریخی زیادی است و این تغییرات می‌تواند مثبت و یا منفی باشد و هسته این شهر‌ها را تغییر دهد.

شهردار تهران گفت: با توجه به انقلاب صنعتی، شهر‌ها با تغییرات زیادی مواجه و صنعتی شدند. واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی، خروج صنعت از شهر‌ها و عدم تمرکز و واگذاری قدرت از دولت‌های مرکزی به دولت‌های محلی باعث تغییرات عمده در دنیا شده است.

حناچی افزود: خروج صنعت از شهر‌ها یک فرصت است که در ایران از آغاز دهه ۷۰ تجربیاتی در این زمینه داشتیم و تلاش ما در ایران بر این بوده که تغییرات صنعت یک فرصت باشد.

وی ادامه داد: دولت در حوزه خروج از صنعت با ما همنوایی داشته است و کارخانه سیمان ری را در اختیار شهرداری قرار داده و امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی از میراث‌ها به عنوان میراث مدرن هستند و عمر آن‌ها به ۱۰۰ سال می‌رسد، گفت: برخی از آثار مثل میدان آزادی در اختیار دولت است و نگهداری می‌شوند.

حناچی عنوان کرد: برخی از میراث‌های مدرن در اختیار مالکان هستند که متاسفانه در حال تخریب است و هدف ما در شهرداری این است که از این آثار حمایت و آن‌ها را به کافه کتاب و خانه‌های فرهنگ تبدیل کنیم.

وی در خصوص سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: در سال ۹۷ موفق شدیم ۲۰ درصد از ذرات معلق تهران بکاهیم که این موفقیت بزرگی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار