حناچی در جمع خبرنگاران:

خودرو‌های تمامی دستگاه‌ها باید معاینه فنی داشته باشند

شهردار تهران گفت: تأکید ما این است که خودرو‌های همه دستگاه‌ها ازجمله خودرو‌های سنگین نیرو‌های مسلح باید دارای معاینه فنی باشند.
کد خبر: ۳۴۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ - 23April 2019

خودرو‌های تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید معاینه فنی داشته باشند/ نقش ماشین‌های سنگین در آلودگی هوا بسیار زیاد استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «حفاظت از میراث قرن بیستم، از معماری تا منظر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما دارای ارزش‌های اسلامی و تاریخی هستیم که طبق شرع، عقل و قانون باید از آن‌ها حفاظت کنیم، اظهار داشت: خیلی از این ارزش‌ها ممکن است قدمت و ارزش سال هم نداشته باشند، اما واجد ارزش تلقی می‌شود و مردم نسبت به آن حس مشترک دارند به عنوان مثال مکان‌هایی در شهر داریم که یادآور یک خاطره است. کوچه‌ای که شهید اندرزگو در آن به شهادت رسید، مربوط به دوران معاصر ۳۰ تا ۴۰ ساله ما است و نقطه باارزشی است.

وی ادامه داد: بسیاری از آثار دوران مدرن ما که در دنیا شناخته شده هستند، دارای ارزش هستند که ثبت ملی و ثبت جهانی شدند.

شهردار تهران گفت: والاترین منظر شهر تهران ارتفاعات البرز است؛ ارتفاعاتی که به دلیل ساخت و ساز‌ها گم شده است.

حناچی در خصوص معماری ایرانی اسلامی گفت: متاسفانه از آثار پیش از اسلام امروز در شهر‌های ما چیزی باقی نمانده است؛ عمده آثاری که در شهر‌ها باقی مانده و دارای ارزش هستند، مربوط به دوران اسلامی است.

وی افزود: قدم اول در معماری ایرانی اسلامی حفظ آثار تاریخی گذشته و توجه کردن به سیمای شهری است که قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است، اما کافی نیست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حفظ بنا‌های تاریخی، آموزش مردم است و باید آگاهی و درک مردم نسبت به آثار تاریخی افزایش یابد.

حناچی در خصوص توسعه دانشگاه تهران گفت: ساختمان‌های قدیمی دانشگاه تهران باید ثبت جهانی شوند. از اوایل دهه ۷۰ موضوع توسعه اطراف دانشگاه مطرح شده و دولت حمایت‌های خوبی کرده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه دانشگاه تهران به دلایل اقتصادی متوقف و تامین منابع دچار مشکل شده است.

شهردار تهران در خصوص عدم معاینه فنی خودرو‌های جمع‌آوری زباله شهرداری نیز گفت: این خبر صحت ندارد و تاکید ما این است که خودرو‌های همه دستگاه‌ها از جمله خودرو‌های سنگین نیرو‌های مسلح باید دارای معاینه فنی باشند.

حناچی عنوان کرد: طبق مطالعات انجام شده، ماشین‌های سنگین در آلودگی هوا تهران بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار