خشونت پلیس مصداق نقض آشکار حقوق شهروندی دولت انگلیس است

ستاد حقوق بشر در بیانیه‌ای با محکومیت سرکوب و بازداشت صد‌ها شهروند معترض انگلیسی تصریح کرد: خبر تأسف‌بار سرکوب، بازداشت و محاکمه صد‌ها شهروند معترض در لندن توسط بیش از یک هزار و 500 تن از نیرو‌های پلیس، موجب نگرانی گسترده جامعه جهانی شده است.
کد خبر: ۳۴۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 23April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌ها دفاع‌پرس به نقل از فارس، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای بازداشت و سرکوب صد‌ها شهروند معترض انگلیسی که توسط بیش از یک هزا رو 500 تن از نیرو‌های پلیس و دولت انگلستان صورت گرفته را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

آخرین اخبار منتشره حاکی از دستگیری و بازداشت حداقل هزار شهروند و محاکمه بیش از 40 نفر تنها به بهانه اعتراض صلح آمیز و انتقاد از سیاست‌های دولت انگلستان می‌باشد.

خشونت گسترده نیروی پلیس مصداق نقض آشکار حقوق شهروندی خصوصاً حقوق عرفی و تعهدات بین المللی دولت انگستان در حمایت و ارتقاء از حقوق بشر از جمله ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر، مواد 21 و 22 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، ماده هشت میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ماده 5 اعلامیه مدافعان حقوق بشر و نهایتاً نقض آزادی و حقوق ملت‌ها در برگزاری تجمعات صلح آمیز می‌باشد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار نگرانی شدید از روند جاری در برخورد با تجمعات مدنی در انگلستان، بکارگیری خشونت توسط پلیس این کشور بر علیه معترضان را محکوم نموده و همچنین ضمن یادآوری ضرورت تضمین تعهدات بین المللی و رعایت حقوق شهروندی توسط دولت انگلستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا در راستای وظایف و مأموریت خود موضوع نقض آشکار حقوق بشری فوق را بررسی و گزارشی در این خصوص تهیه نماید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار