لاریجانی در پاسخ به تذکر رحیمی:

تغییر در ساختار قانون انتخابات مجلس باعث حذف اقلیت‌ها از دایره انتخابات نمی‎شود

رئیس مجلس در جریان پیشنهاد نماینده اقلیت‎ها در خانه ملت درباره اجازه ارائه فهرست مستقل به اهل سنت گفت: مدل جدید برگزاری انتخابات باعث حذف اقلیت‌ها از دایره انتخابات نشده و آنها می توانند فهرست مستقل ارائه کرده و یا در سایر فهرست‌ها حضور یابند.
کد خبر: ۳۴۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 23April 2019

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز (سه‎شنبه سوم اردیبهشت) در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در ادامه بحث و تبادل نظرها در این خصوص، جلیل رحیمی جهان‎آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به مشکلات کشور و به خصوص وضعیت نامساعد معیشتی مردم، رسیدگی به این طرح را اقدامی غیرضروری دانست و اظهار داشت: اگر ما نمایندگان مجلس واقعا به فکر مردم و کشور هستیم باید برای حفظ عزت و شرافت مردم کار کنیم و بکوشیم تا در حق کسی ظلم نشود.

این نماینده خانه ملت معتقد است که تغییر در قانون انتخابات مجلس برای ورود نامزدهای اهل سنت به مجلس شورای اسلامی مانع ایجاد خواهد کرد.

وی با توجه به این نکته که نباید تغییر در قانون انتخابات مجلس از تعداد نمایندگان اهل سنت در مجلس کم کند، گفت: حالا که انتخابات را استانی می‌کنید اجازه دهید اهل سنت به تعداد نماینده‌ای که امروز در مجلس دارد بتواند سهمیه داشته باشد و فهرست مستقل منتشر کند.

در ادامه این رایزنی‌‎ها علی لاریجانی که ریاست جلسه را عهده‎دار است، با تاکید بر تلاش تمام مسوولان در راستای حفظ و ارتقای وحدت و همدلی میان اهل تشیع و اهل سنت، گفت: طبق این قانون ارائه فهرست مستقل از اهل سنت مانعی ندارد و نمایندگان اهل سنت می‌توانند فهرست مستقل ارائه کنند؛ اعمال تغییرات در قانون انتخابات مجلس به هیچ عنوان در حق نمایندگان اهل سنت اجحاف نمی‎کند و آنها می‎توانند فهرست مستقل ارائه کرده و یا در سایر فهرست‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار