موسوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جانبازان سهم کمی در حمل و نقل عمومی دارند/ حضور جانبازان در جامعه را پررنگ‌تر کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار معلول و جانبازان باید یک جایگاه خاصی در وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر این شرایط به میزان کافی و استاندارد وجود ندارد.
کد خبر: ۳۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ - 24April 2019

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به حمایت مجلس از قشر جامعه ایثارگر اظهار داشت: هر طرح و مصوباتی که در مجلس بررسی می‌شود، همواره جامعه ایثارگران مدنظر نمایندگان قرار می‌گیرد زیرا ما به این قشر از جامعه مدیون هستیم.

وی افزود: ما مشکلات و دغدغه‌های قشر جانباز را درک می‌کنیم اما شرمنده هستیم که آنچنان که باید ادای دین نکردیم. پیشنهادات، طرح‌ها و لوایح‌ بودجه برای جامعه ایثارگر و جانباز در نظر گرفته شده، اما بخشی از این موارد هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اگر کوتاهی صورت گرفته است، جانبازان و ایثارگران قطعا ما را می‌بخشند و محدودیت‌ها را درک می‌کنند.

//

موسوی با تاکید بر فعال بودن فراکسیون ایثارگری در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در نشست‌های هفتگی خود بر اجرای مصوبات قشر ایثارگر و جانبازان نظارت دارد تا خدمات شایسته‌ای به آن‌ها ارائه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث دارو و درمان و تردد جانبازان، تصریح کرد: در کشور ما علاوه بر قشر معلول، قشر جانبازان را نیز داریم. از این رو باید به موضوع مناسب‌سازی معابر شهری و فرهنگ‌سازی در جهت توجه به این اقشار توجه بیشتری می‌شد ولی متاسفانه کوتاهی شده است. اقشار معلول و جانبازان باید یک جایگاه خاصی در وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر این شرایط به میزان کافی و استاندارد وجود ندارد.

موسوی در بیان خاطره‌ای پیرامون تردد جانبازان، عنوان کرد: برای افتتاح مجموعه فرهنگی به مشهد مقدس رفته بودم که در آنجا جمعی از جانبازان نیز دعوت بودند. مسئول پروژه اعلام کرد که اگر جانبازی بگوید که این مکان مناسب تردد نیست، آن را افتتاح نخواهیم کرد.

وی بر لزوم توجه رسانه‌ها به قشر جانبازان و ایثارگران تاکید کرد تا نگرش‌ و الگوی فکری‌ جامعه نسبت به این قشر از جامعه تغییر یابد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار