گام دوم/ سردار کارگر مطرح کرد؛

ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه کاربردی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی است که فرمانده معظم کل قوا در آن راهبردها را مشخص فرموده‌اند، گفت: باید با نگاه کاربردی و با بهره‌گیری از مطالب این بیانیه، وظایف هر دستگاه را در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت مشخص کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ - 23April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌) در جمع معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران‌ کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد به برنامه‌های این سازمان در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفقیت‌های قابل قبولی را کسب کرد که مورد تأیید رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و رئیس هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس در سال گذشته، ۹۰۰ عنوان کتاب چاپ و ۲۰۰ عنوان کتاب صوتی تولید شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: سال ۱۳۹۷ در زمینه راهیان نور توفیقات خوبی حاصل شد و در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ بیش از هفت میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، هرمزگان و بوشهر بازدید کردند. با توجه به وقوع سیل در استان خوزستان از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ تا ۵ فروردین‌ ۱۳۹۸ یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر کربلای ایران بودند.

سردار کارگر با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ مراکز فرهنگی ۱۰ استان کشور به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: سوم خرداد سال جاری با حضور رئیس جمهور تعداد شش مرکز فرهنگی دیگر افتتاح خواهد شد. همچنین امسال نیز مراکز فرهنگی استان‌های گلستان، زنجان، البرز، خراسان رضوی و شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و شهرستان آبادان در استان خوزستان در دهه فجر امسال به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی در ادامه  تصریح کرد: برگزاری اولین رزمواره مدافعان حرم، برگزاری مراسم بزرگداشت امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» و شهدای شاخص نیرو‌های مسلح، برگزاری جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه «رسام»، تشییع و تدفین شهدای گمنام در ۲۶ شهریور ماه با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزاری دومین همایش سراسری پیشکسوتان جهاد و مقاومت با حضور ۲۰ هزار نفر از یادگاران دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی یک هزار دستاورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اولین دیدار پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم‎ترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۱۳۹۷ بود.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده استان خوزستان گفت: در استان خوزستان این آمادگی وجود دارد که ۱۵۰ هزار نفر را در اردوگاه‌ها و یادمان‌ها اسکان دهیم و همچنین ۲۵۰ هزار غذای گرم را در موکب‌هایی که توسط سپاه در این استان استقرار پیدا کردند، طبخ کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری نگارش شده، تأکید کرد و اظهار داشت: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، باید جلسات مختلفی برگزار شود و با نگاه کاربردی و با بهره‌گیری از مطالب این بیانیه، وظایف هر دستگاه را در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت مشخص کنیم.

وی در پایان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی است که فرمانده معظم کل قوا در آن راهبرد‌ها را مشخص فرموده‌اند، لذا در اجرای آن نباید تعجیل و یا تأخیر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها