سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-8/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز (چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه) به مدت 10 روز در فضای 30 هزار متر مربعی، 250 هزار کتاب را توسط سه هزار و 400 ناشر داخلی و خارجی عرضه می‌کند که در این گزارش به آنچه باید درباره آن دانست پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۳۴۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷ - 24April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال نیز همانند 2 سال گذشته پس از بحث و گفت‌گوهای فراوان پیرامون محل برگزاری، از صبح امروز (چهارشنبه چهارم اردیبهشت) در مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز به‌کار کرده و میزبان مخاطبین کتاب خواهد بود.

این نمایشگاه درحالی روز گذشته با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد که تا دقایق آخر قرار بود دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد. البته دفتر رئیس جمهور در توضیحاتی درباره علت عدم حضور وی به حضور در برنامه مهم دیگری اشاره کرده است.

سه هزار و 400 ناشر از ایران و جهان در فضایی نزدیک به 30 هزار متر مربع از چهار تا 14 اردیبهشت با شعار «خواندن توانستن است» میزبان همه گروه‌های سنی خواهند بود تا بیش از 250 هزار عنوان کتاب را در بخش عمومی، بین‌الملل، کودک و نوجوان و ناشران دانشگاهی به مخاطبین داخلی و خارجی عرضه کنند.

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست/ از تهیه بُن، نقشه نمایشگاه تا اطلاعاتی از اتوبوس و مترو و ارسال بسته‌های پُستی

نمایشگاه کتاب تهران درحالی یکی از شلوغ‌ترین و پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های جهان لقب گرفته که امسال دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه‌ها توانستند از فرصت خرید بن با افزایش 50 درصدی تخفیف استفاده کنند.

خبرگزاری دفاع مقدس در راستای رسالت فرهنگی خود روزانه یک یا چند ناشر فعال و تازه‌های نشر مربوط به ادبیات دفاع مقدس را در روند برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بررسی خواهد کرد.

100 اطلاع‌رسان و اپلیکشن برای جستجوی ناشران

از اتفاقات حائز اهمیت این رویداد فرهنگی می‌توان به سرویس‌دهی تعداد 100 اطلاع‌رسان در نمایشگاه در قالب 15 غرفه در داخل و خارج سالن‌ها اشاره کرد. همچنین اپلیکشنی نیز برای جستجوی ناشران کتاب‌ها طراحی شده که در ایام نمایشگاه فعال خواهد بود.

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست/ از تهیه بُن، نقشه نمایشگاه تا اطلاعاتی از اتوبوس و مترو و ارسال بسته‌های پُستی

خدمات تاکسیرانی و ون‌ها به بازدید کنندگان

تاکسی‌ها و ون‌هایی انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران به سوی پنج میدان اصلی شهر تهران (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) را انجام خواهند داد که کرایه ون‌ها از نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت سه هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی چهار هزار تومان خواهد بود.

کرایه تاکسی‌ها نیز به سمت میدان رسالت، میدان انقلاب و میدان صنعت چهار هزار تومان و میدان صادقیه و میدان آزادی پنج هزار تومان است. البته تابلوهای اطلاع‌رسانی محل تاکسی‌ها و نرخ مصوب آن‌ها در نمایشگاه نصب شده است.

خدمات سازمان واحد اتوبوسرانی

همچنین با هماهنگی انجام شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران  به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابجایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد.

از سوی دیگر تاکسی بانوان و تاکسی بیسیم نیز در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت و به خدمات‌رسانی خوهند پرداخت. خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست/ از تهیه بُن، نقشه نمایشگاه تا اطلاعاتی از اتوبوس و مترو و ارسال بسته‌های پُستی

حرکت هر دو دقیقه قطار مترو

همچنین مترو تهران نیز از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) در خط یک و سه به انتقال بازدیدکنندگان خواهد پرداخت و بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده فاصله حرکت بین دو قطار در ساعات ازدحام به چهار دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

تخفیف ویژه شرکت پست برای ارسال کتاب

شرکت پست در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تخفیف ویژه‌ای را برای ارسال کتاب در تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته است.

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست/ از تهیه بُن، نقشه نمایشگاه تا اطلاعاتی از اتوبوس و مترو و ارسال بسته‌های پُستی

بر این اساس قیمت هر کیلو کتاب برای ارسال در داخل تهران یک هزار تومان و به دیگر استان‌ها یک هزار و دویست تومان تعیین شده است.

همچنین شرکت پست در سه ایستگاه در نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهد بود و به ارایه خدمات خواهد پرداخت.

آغاز توزیع بن‌کارت‌های فیزیکی خرید کتاب

بانک شهر با شروع توزیع بن‌کارت‌‎های فیزیکی، در روزهای تعطیل نیز به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران خدمات ارایه خواهد داد. 

توزیع بن کارت‌های فیزیکی از روز پنج‌شنبه (29 فروردین ماه) آغاز شده و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به شعب انتخابی در زمان ثبت‌نام، نسبت به دریافت بن کارت‌های خود اقدام کنند.

همچنین این قابلیت برای ثبت‌نام کنندگان بن کارت‌های فیزیکی وجود دارد که بن‌کارت‌های خود را از «شهر نت‌ها»ی بانک شهر دریافت کنند. علاوه بر این ثبت‌نام کنندگانی که قادر به مراجعه به شعب انتخابی نیستند می‌توانند در ایام برگزاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با مراجعه به شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه کتاب نسبت به دریافت بن کارت‌های خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام‌ کنندگانی که در زمان ثبت‌نام گزینه کارت ملی هوشمند یا NFC را انتخاب کرده‌اند نیز توجه داشته باشند که رمز خرید آن‌ها قبل از آغاز نمایشگاه از طریق پیامک به شماره اعلام شده در زمان ثبت‌نام، ارسال خواهد شد.

آنچه باید از نمایشگاه کتاب تهران دانست/ از تهیه بُن، نقشه نمایشگاه تا اطلاعاتی از اتوبوس و مترو و ارسال بسته‌های پُستی

بانک شهر در راستای ارایه خدمات به بازدیدکنندگان از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای تعطیل (30 فروردین ماه، یکم، ششم و سیزدهم اردیبهشت ماه) در شعب منتخب به ارایه خدمات برای صدور بن کارت فیزیکی خواهد پرداخت. فهرست این شعب در سایت بانک شهر منتشر شده‎اند.

سامانه پیامکی دریافت نظرات بازدیدکنندگان

سامانه پیامکی به منظور دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای بازدیدکنندگان راه‌اندازی شده تا پل ارتباطی میان مسئولان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران و بازدیدکنندگان باشد.

بازدیدکنندگان با استفاده شماره 100003851 می‌توانند به محض مشاهده تخلف در یکی از بخش‌ها، آن را به گوش مسئولان برگزار کننده برسانند تا هر چه سریع‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار