رایزنی وزیر خارجه اتریش با سفیر آمریکا پیرامون تحریم‌های نفتی ایران

وزیر خارجه اتریش از گفت‌وگو با سفیر آمریکا در کشورش پیرامون مسائل مهم دوجانبه و «تحریم‌های نفتی ایران» خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ - 23April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه اتریش سه‌شنبه از رایزنی خود با سفیر آمریکا در کشورش درباره پاره‌ای از مسائل از جمله «تحریم‌های نفتی ایران» خبر داد.

«کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش در حساب توییتری خود نوشت که سه‌شنبه با «ترور دی تراینا» سفیر آمریکا در این کشور دیدار کرده است.

وزیر خارجه اتریش ضمن «عالی» توصیف کردن این نشست از گفت‌وگو با سفیر آمریکا درباره موضوع‌های مهم در زمینه روابط اتریش ـ آمریکا خبر داد.

کارین کناسل در حساب توییتری خود نوشته است که علاوه بر گفتگو درباره روابط وین-واشنگتن، درباره امور ونزوئلا و تحولات جدید در ارتباط با تحریم‌های نفتی ایران با این دیپلمات آمریکایی به رایزنی پرداخته است.

رئیس‌جمهور اتریش چندی قبل در انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ویژه در زمینه برجام گفته بود که اروپایی‌ها باید برابر ترامپ مقاومت کنند.

«آلکساندر فان‌در بالن» رئیس جمهور اتریش در گفتگو با روزنامه آلمانی «ولت» با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و اقدام آمریکا مبنی بر خروج از این توافق گفت: «اروپایی‌ها نباید به ساز ترامپ برقصند. واشنگتن از این توافق بدون هیچ دلیلی خارج شد و سپس شرکت‌های اروپایی را وادار کرد که تحت شرایط تحریم‌های سخت با ایران رابطه بازرگانی داشته باشند و از دید من موضوع از این هم فراتر می‌رود.»

دولت آمریکا روز گذشته در اقدام خصمانه دیگری به طور رسمی از عدم تمدید تحریم‌های نفتی ایران خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها