سردار «کارگر» در دیدار با شهردار مشهد؛

امروز جمهوری اسلامی، در دنیا به دفاع مقدس می‌بالد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی، در دنیا به دفاع مقدس می‌بالد، گفت: شأن دفاع مقدس، شأن بالایی است، لذا نباید با مرزبندی­‌های سیاسی آن را به اشخاص و یا گروه‌­های خاص محدود کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ - 24April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت­‌) با حضور در شهرداری مشهد با «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد دیدار کردند و در خصوص راه‌­های اجرایی آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تبادل نظر به عمل آمد.

در ابتدای این دیدار «محمدرضا کلایی» اظهار داشت: خراسان با سابقه‌­ای که در دوران دفاع مقدس داشته نیازمند یک مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس است. این مرکز بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی خواهد بود.

وی افزود: شورای اسلامی در دور قبل تعهداتی را متقبل شده بودند که با روی کار آمدن شورای پنجم اجرای این تعهدات کمی با مشکل مواجه شد که سردار «یوسفعلی­‌زاده» این مسئله را به خوبی مدیریت کرد و مشکل موجود بر طرف شد.

کلایی در پایان گفت: شهرداری مشهد عملیات اجرایی احداث این مرکز را آغاز می­‌کند و فاز به فاز آن را تکمیل خواهد کرد، اما منطقی این است که همه دستگاه‌­ها و نهادها برای تکمیل این پروژه به میدان بیایند.

امروز جمهوری اسلامی در دنیا به دفاع مقدس می‌بالد

در ادامه این نشست صمیمی، سردار کارگر با ابراز خرسندی از این دیدار، به بررسی اهمیت دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: موضوعی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به آن می‌­بالد، دفاع مقدس است. سردار سپاه اسلام «قاسم سلیمانی» که امروز در سطح بین المللی شناخته شده یکی از فرماندهان آن دوران است.

وی دفاع مقدس را فارغ از جناح‌بندی­‌های سیاسی دانست و ابراز داشت: شأن دفاع مقدس، شأن بالایی است، لذا نباید با مرزبندی­‌های سیاسی آن را به اشخاص و یا گروه‌­های خاص محدود کنیم. دفاع مقدس و شهدا به همه اقشار جامعه تعلق دارند.

این مسئول بیان داشت: دفاع مقدس موضوعی است که همه به آن عِرق دارند و سعی دارند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام بردارند. همان طور که در دفاع مقدس همه اقشار با هر دیدگاه و یا مذهبی حضور داشتند در ترویج فرهنگ آن دوران نیز همه باید به میدان بیایند.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به همکاری دولت با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گفت: دولت، فرمانداران، شهرداری­‌ها و شوراهای اسلامی شهرها تا آنجا که امکان همکاری داشتند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس را در اجرای مأموریت‌­ها یاری کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به سیر مراحل تحویل زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: در تخصیص زمین به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین حمایت­ از ساخت آن، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد خوب پای کار آمدند.

وی افزود: وضعیت کنونی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان وضعیت خوبی دارد و امور به خوبی پیش می­‌رود، لذا باید برای آغاز عملیات اجرایی و سرعت بخشیدن به احداث این مرکز، هر چه زودتر تصمیم­‌گیری شود که اگر زمانبر شود با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه دو فاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دهه فجر انقلاب سا‌ل‌جاری افتتاح خواهد شد تأکید کرد: سعی و تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس بر این است که تصمیم‌­گیری در خصوص عملیات اجرایی و احداث و همچنین اداره مراکز فرهنگی استان­‌ها با نظر مسئولین استانی صورت بگیرد.

سردار کارگر در پایان گفت: خوشحالم که مجموعه شهرداری مشهد نظر مثبت و عملیاتی نسبت به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دارد. کار باید به دست کسانی سپرده شود که حامی و پشتیبان اجرای آن باشند. هدف از این دیدار تشکر بابت حمایت‌­ها و پشتیبانی­‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است. امیدوارم این مرکز فرهنگی، موزه کم نظیری در کشور باشد.

همچنین سردار یوسفعلی­‌زاده نیز در این دیدار اظهار داشت: باید از شهردار مشهد، مجموعه شهرداری و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تشکر کنیم که قفل عملیات اجرایی را با تمهیداتی که اندیشیدند، باز کردند.

وی افزود: اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان با همین منطق که اختیارات اجرایی به استان واگذار شده است و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌­ها با اراده احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کار را به مرحله­‌ای برسانیم که قابلیت بهره‌­برداری را داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به حول و قوه الهی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فاز به فاز تکمیل خواهد شد و در سال­‌جاری دو فاز این مرکز به بهره­‌برداری خواهد رسید. با افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، پارک کوهسنگی نیز جامع­‌تر و کامل­‌تر می­‌شود.

سردار یوسفعلی­‌زاده در پایان، تعاملات بعدی و همچنین ارتباطات بیشتر بین اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان و همچنین شهرداری مشهد جهت هماهنگی اجرایی بیشتر آغاز عملیات اجرایی و تکمیل فاز به فاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ضروری دانست.

گفتنی است؛ سردار «محمد ناظر» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس، «علی اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «اکبر نجاتی» مشاور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار «سیدحسین ستوده» معاون اداری و پشتیبانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس، سردار «کارگر» را در این دیدار همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها