در مراسمی برگزار شد؛

رونمایی از پوستر جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» در اهواز

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» ویژه بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار «جان‌محمد علی‌پور» باحضور مسئولان استانی، مدیران ادارات شهرستان اندیمشک، فرزندان شهید و جمعی از نهاد‌های فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ - 24April 2019

رونمایی از پوستر جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» در اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سراسری شعر شهد شهود بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار «جان‌محمد علی‌پور» باحضور مسئولان استانی، مدیران ادارات شهرستان اندیمشک، فرزندان شهید و جمعی از نهاد‌های فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این برنامه «محمد جوروند» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم، اظهار داشت: در دفاع از حرم جوانان و مردانی در بیرون از مرز‌ها به دفاع از حریم اهل بیت (ع) پرداختند و مانع از نگاه بد دشمنان از حریم ائمه اطهار (ع) شدند.

وی به شهید مدافع حرم شهرستان اندیمشک سردار شهید «جانمحمد علی پور» نیز اشاره کرد و افزود: کنگره‌ای ملی در حوزه شعر و ادبیات در حوزه شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم برنامه‌ریزی شده تا بتوان دین خود نسبت به ایثارگری‌های شهدا را ادا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برداشتن هرقدم در زمینه شهدا را مایه برکت دنیا و آخرت برشمرد و عنوان کرد: افرادی که در این زمینه تلاش و قدم‌‎‌هایی را برمی‌دارند برکات خداوند در زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی به ارسال ۷۲۱ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر شهد شهود اشاره و ادامه داد: مدت زمان ارسال آثار از چهارم فروردین تا روز گذشته بود، اما همچنان داوطلبینی برای ارسال آثار وجود دارند.

جوروند دریافت آثار ارسال شده به دبیرخانه را از ۳۱ استان کشور اعم از تهران، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی، عنوان کرد و افزود: از کشور‌هایی همچون پاکستان، افغانستان و آفریقای جنوبی نیز آثاری ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: جشنواره سراسری شعر شهید شهود بزرگداشت شهید مدافع حرم «جان‌محمد علی‌پور» در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان اندیمشک برگزار و داوری آن را صاحب‌نظرانی همچون «علیرضا قزوه»، «علی‌محمد مؤدب‌زاده» و «قاسم آهنین‌جان» بر عهده دارند.

در ادامه این جلسه «هوشنگ نوبخت» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه در برگزاری این رخداد هنری و ارزشی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان آمادگی دارد تا با همکاری و مشارکت دیگر نهاد‌ها اشعار برگزیده این جشنواره ملی را در قالب یک اثر ماندگار به چاپ برساند تا خروجی این حرکت هنری برای همیشه در تاریخ ماندگار و به نسل‌های آتی منتقل شود.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید والا‌مقام «جان‌محمد علی‌پور» از رزمندگان شهر یکهزار شهید اندیمشک است که پیش از شهادت، مدت طولانی برای نبرد با تکفیری‌ها و دفاع از حرم بی بی زینب‌کبری (س) در سوریه حضور داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار