معاون تحقیقات اداره کل حفظ آثار یزد:

نگارش دایره‌المعارف دفاع مقدس شهر اردکان در دستور کار است

«سیدداود سیدمحسنی» گفت: این نهاد به دنبال فعالیت‌های فرهنگی و نشر ارزش‌‌های هشت سال جنگ تحمیلی است، و از تدوین بخشی از دانشنامه مربوط به اردکان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ - 24April 2019

به گزارش دفاع ­پرس از یزد، سید داود سید محسنی معاون تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس امروز (چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه) در نشستی با معاون فرمانداری اردکان داشت، اظهار داشت: در دستورالعملی که بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس ابلاغ کرد، هر استان باید نقش خود را در قالب دانشنامه بیان کند.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات هر استان، نقش شهرستان ها در هشت سال دفاع مقدس است که امیدواریم این موضوع به نحو مطلوبی در دانشنامه بیان شود.

سید محسنی با اشاره به اینکه دانشنامه از سه گروه به نام‌های شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیایی و فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است، تاکید کرد: دانشنامه موضوع علمی و مستند است و مباحث آن مورد استفاده محققان قرار می گیرد لذا به صورت مدخل بیان می شود.

معاون تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس یزد بیان کرد: مسئولان باید مقاله های علمی و کاملا مستند در خصوص نقش شهرستان اردکان در دفاع مقدس در اختیار داشته باشند تا در حق هیچ شهیدی اجحاف نشود و عملکرد مردم و نهادها به طور دقیق و سنجیده بیان شود.

همچنین در ادامه جلسه، معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با ضمن بیان اینکه این کار بسیار ارزشمند و با هدف احیای فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: تدوین دایره المعارف نیازمند حمایت و تعامل مسئولان و یادگاران دفاع مقدس است.

رقیه کرمانیان با تاکید بر کمک مسئولان و افراد مطلع برای ثبت و ضبط اسناد این دوران و تکمیل دایره المعارف تصریح کرد: دلاور مردی رزمندگان اردکان بسیار خوب بود، امیدواریم در دایره المعارف حق این عزیزان به خوبی ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار