رئیس مجلس در دیدار با رئیس جمهور جیبوتی:

همکاری‌های ایران و جیبوتی زمینه مقابله با دزدان دریایی را افزایش می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس‌ جمهور جیبوتی گفت: امیدوارم دو کشور بتوانند روابط اقتصادی خود را گسترش دهند و همکاری‌های ایران و جیبوتی در زمینه مقابله با دزدان دریایی افزایش یابد.
کد خبر: ۳۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 22November 2014

همکاری‌های ایران و جیبوتی زمینه مقابله با دزدان دریایی را افزایش می‌دهد

 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به جیبوتی سفر کرده است، امروز با اسماعیل عمر گیله رئیس جمهور این کشور در محل کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفتوگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه کشور جیبوتی، کشور دوست و برادر ما است، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جیبوتی در زمینههای مختلف مطلوب است و امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه روابط اقتصادی پیشرفت کنیم و حجم روابط اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: با گسترش همکاری ایران و جیبوتی میتوان در خصوص مقابله با دزدان دریایی عملکرد بهتری داشت.  

رئیس مجلس شورای اسلامی با دعوت از رئیس جمهور جیبوتی جهت سفر به ایران افزود: دیدگاههای رئیس جمهور جیبوتی درخصوص مسائل بینالمللی روشن و نزدیک به مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی بیان کرد: از ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) همیشه توصیه داشتند که به آفریقا توجه کنیم، به دلیل اینکه آفریقا سالهای طولانی تحت استعمار بوده و غربیها منابع این قاره را غارت کرده و کمکی به این قاره نکردهاند، بنابراین سیاست جمهوری اسلامی ایران همیشه کمک به کشورهای این قاره است.

 در ادامه این دیدار اسماعیل عمر گیله رئیس جمهور جیبوتی گفت: امیدوارم روابط جمهوری اسلامی ایران در زمینههای گوناگون با کشور جیبوتی توسعه یابد.

وی از تلاش معماران ایرانی برای ساخت ساختمان مجلس ملی جیبوتی تقدیر کرد و با ابراز رضایت از سفری که به ایران داشته است، گفت: از دکتر لاریجانی به دلیل سفر به جیبوتی تشکر میکنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار