کیان‎پور در گفت‎و‎گو با دفاع‎پرس:

برداشت از صندوق توسعه ملی باید در راستای رونق تولید ملی باشد

مجید کیان‌پور با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولیدات ملی گفت: اگر قرار بر کسر از صندوق توسعه ملی است باید در راستای تلاش برای رونق تولیدات ملی و بهبود اقتصاد کشور باشد.
کد خبر: ۳۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ - 25April 2019

.«مجید کیان‌پور» نماینده مردم شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‎پرس، با اشاره به سیلاب‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور که وضعیت زندگی مردم  این مناطق را بحرانی کرده است، اظهار داشت: با نگاه به وضعیت مردم زلزله‎زده در استان کرمانشاه به عملکرد نامطلوب برخی مسوولان و متولیان امر پی‌ می‌بریم؛ چراکه با وجود گذشت یک سال از این حادثه وضعیت برخی از مردم مناطق آسیب‎دیده نامناسب توصیف شده است.

وی با بیان اینکه مسوولان باید برای بهبود شرایط نامساعد مردم سیل‎زده تمام تلاش خود را به کار گیرند، افزود: طبق بررسی‌های صورت‎گرفته از مناطق سیل‌زده در استان‌های درگیر با این بحران، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت نامناسب تا شش ماه دیگر ادامه داشته باشد؛ لذا با تلاش جدی مسوولان به ویژه متولیان امر در قوه مجریه این مدت زمان می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اینکه در وهله اول در هنگام بروز بحران در کشور، توجه برخی مسوولان به صندوق توسعه ملی و برداشت از آن معطوف می‎شود، تصوری شایسته نیست؛ لذا اعتبارات صندوق توسعه ملی خیال برخی مسوولان را تا حدودی آسوده کرده و باعث شده که آنها راه حل کاهش برخی مشکلات را در برداشت از این صندوق تصور کنند.

کیان‎پور با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولیدات ملی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده و یکی از دغدغه‌های مهم ایشان است، تصریح کرد: در این برهه از زمان که وضعیت اقتصادی کشور به واسطه اعمال تحریم‌های غربی‌ها در تنگنا قرار گرفته و آثار مخرب ناشی از این تحریم‌ها بازارهای داخلی کشور را کساد کرده است، ضرورت دارد اگر قرار بر کسر از صندوق توسعه ملی هم باشد، در راستای تلاش برای رونق تولیدات ملی و بهبود اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان اینکه مسئله سیلاب‌های اخیر در کشور  قابل پیش‌بینی در بودجه سال جاری نبود، گفت: مجلس می‌تواند به دولت این امکان را بدهد که بخش عمده در بودجه عمرانی کشور را برای جبران خسارات وارده به مناطق سیل‎زده هزینه کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار