همسر شهید «منتظرقائم» درگفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جوانان نسبت به مطالعه سرگذشت شهیدان اهتمام داشته باشند

همسر شهید «منتظرقائم» با اشاره به اینکه همسرم بعد از پيروزی انقلاب اسلامی خود را وقف انقلاب کرد، گفت: جوانان باید در مطالعه سرگذشت این شهیدان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها باید بدانند که اگر خواستار این هستند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، باید پیرو راه شهیدان باشند.
کد خبر: ۳۴۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 25April 2019

«صدیقه بیگم مدرس‌ثانوی» همسر شهید «محمد منتظرقائم» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت محمد منتظرقائم اولین فرمانده سپاه الغدیر یزد و تنها شهید واقعه طبس، اظهار داشت: ولایتمداری و خستگی ناپذیری محمد مثال‌زدنی بود و او هرگز به رغم شکنجه‌های بسیار و مشکلاتی که در مسیر مبارزه برای وی و حتی خانواده او به وجود آمد، دست از مبارزه بر نداشت.

وی افزود: به یاد ندارم که هیچ‌گاه نماز شب شهید ترک شده باشد و همچنین روزهای دوشنبه و پنجشنبه از سال را روزه می‌گرفت، در واقع خصوصیات اخلاقی شهید از بی‌نظیرترین خصوصیات بود؛ همچنین به یاد دارم که هیچ‌گاه بعد از ازدواجمان مجروحیت‌های ناشی از شکنجه را بروز نمی‌داد و وی بسیار انقلابی بود.

بیگم مدرس‌ثانوی با اشاره به اینکه در سال 56 با شهید منتظر‌قائم ازدواج کردم، تاکید کرد: محمد بعد از پيروزی انقلاب اسلامی، خود را وقف انقلاب کرد و به عنوان نخستين فرمانده سپاه پاسداران استان يزد انتخاب شد.

همسر شهید محمد منتظرقائم، تاکید کرد: محمد سبک و سیاق خود را برای زندگی، فرماندهی، مبارزه و پایداری داشت و امروز این سبک و سیاق نیاز جوانان کشور ما است.

وی با اشاره به حادثه حمله نظامی به صحرای طبس و شهادت همسرش، یادآور شد: دو روز بود که از محمد خبر نداشتم برای کاری اداری بیرون از منزل رفتم که دیدم برخی از مغازه ها و ادارات تعطیل هستند و پرچم سیاه زده‌اند؛ از راننده تاکسی پرسیدم چی شده است؟ راننده در پاسخ سوال من گفت که می گویند شخصی به نام محمد منتظر‌قائم به شهادت رسیده که من این طور باخبر شدم.

همسر شهید منتظرقائم اضافه کرد: جوانان باید در مطالعه سرگذشت این شهیدان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها باید بدانند که اگر خواستار این هستند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، باید پیرو راه شهیدان باشند و راه آن‌ها را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار