لاله افتخاری :

تهاجم فرهنگی از طریق لوازم التحریر کودکان به میدان آمده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش به والدین کودکان در مورد اثرات منفی استفاده از این تولیدات توضیح دهد و آنها را نسبت به این امر آگاه کند.
کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷ - 21September 2013

تهاجم فرهنگی از طریق لوازم التحریر کودکان به میدان آمده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، لاله افتخاری در مورد لزوم توجه ویژه به لوازم التحریر کودکان گفت: استفاده و ترویج نشانههای فرهنگی بیگانه و عکسهای قهرمانان مجموعههای تلویزیونی خارجی که از سوی برخی ناشران لوازمالتحریر درآستانه سال تحصیلی جدید روانه بازار شدهاند، اثر بسیار نامطلوبی در تربیت کودکان دارد و باید از سوی مسئولان وزارت آموزش وپرورش برای جلوگیری از استفاده از این دفترچه ها و لوازم تحریر اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: برخی تولیدکنندگان لوازم التحریراعلام میکنند برنامههای تلویزیونی ایرانی مشمول قانون حمایت ازمالکیت معنوی است ونمی توان از عکس ها و تصاویر آن استفاده کرد و عکس های اینترنتی را بدون پرداخت بهایی برای آن استفاده می کنند، توجیه درستی نیست. ما علاوه بر آنکه ازمنابع فرهنگی خودمان محافظت می کنیم باید از منابع فرهنگی دیگر ملت ها نیز حفاظت کنیم و از خلاء قانونی موجود سوء استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از دفترها و لوازم التحریری که با نمادها، نشانهها و عکس های مجموعه های تلویزیونی و سینمایی خارجی تولید می شوند در سطح مدارس کشورباید از سوی وزارت آموزش و پرورش ممنوع اعمال شود. آموزش و پرورش به والدین کودکان در مورد اثرات منفی استفاده از این تولیدات توضیح دهد و آنها را نسبت به این امر آگاه کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آموزش وپرورش برای ایجاد فضای پربار فرهنگ اسلامی – ایرانی در مدارس وظیفه ای سنگین بر دوش دارد. بر همین اساس ضرورت دارد مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور تعامل بیشتری با طراحان داخلی داشته باشند و زمینه را برای استفاده هر چه بیشتر از طرحهای اسلامی- ایرانی فراهم کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار