سردار کارگر تاکید کرد؛

حماسه‌ دفاع مقدس، استحکام‌بخش پایه‌های تمدن بزرگ اسلامی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و پایه­‌های تمدن بزرگ اسلامی را استحکام بخشید.
کد خبر: ۳۴۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ - 25April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای مدیران اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (پنجشنبه پنجم اردیبهشت) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس حیثیت و سند غیرت، شهامت و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی است. دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی بار دیگر به دنیا ثابت کرد که ما برای رسیدن به آرمان­‌های­مان مصمم بوده و بر اصول ثابت قدم هستیم.

وی با بیان اینکه تثبیت انقلاب اسلامی مدیون دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و آزادگان است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس همه مورد امتحان قرار گرفتند و به حول و قوه الهی امام راحل به عنوان فرمانده این میدان، همه فرماندهان، رزمندگان اسلام و ملت کشورمان از این امتحان رو سفید بیرون آمدند.

این مقام مسوول ادامه داد: ما آن طور که باید و شاید نمی­‌توانیم دفاع مقدس را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی به جامعه و دنیای امروز معرفی کنیم و این آیندگان هستند که این حرکت عظیم را به خوبی درک خواهند کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در ادامه به بررسی مدیریت و فرماندهی امام راحل در دوران دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: ملت ایران به انقلابی که کردند اعتقاد داشتند و بر اصول آن پایبند بودند؛ لذا با شروع جنگ تحمیلی همه مردم از همه ادیان، همه سلایق سیاسی و همه اقشار به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی به میدان آمدند و در این دفاع حضور پیدا کردند. این وعده الهی است که اگر قومی همه داشته­‌های خود را به میان بیاورد خداوند نیز به یاری آنها خواهد آمد و این گونه شد که پیروز شدیم.

وی گفت: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و پایه­‌های تمدن بزرگ اسلامی را استحکام بخشید. موفقیت­‌های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس و حماسه آفرینی­‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران حاصل شده است.

«ما می‌توانیم» را در دفاع مقدس آموختیم

سردار کارگر ادامه داد: دفاع مقدس، «ما می­‌توانیم» را به ما آموخت و به ما یاد داد که می‌­توانیم روی پای خود بایستیم و با ابرقدرت­‌ها مقابله کنیم و این پیام دفاع مقدس به مردم منطقه و دنیا بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تاکید کرد: جوانان امروز ایران نسبت به جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر هستند. در دوره­ای که جذابیت­‌های زندگی­ نسبت به گذشته متفاوت است، جوانان کشورمان برای دفاع از اسلام در قالب مدافعان حرم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی با ایادی منطقه­‌ای استکبار به مقابله بر می­‌خیزند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ارزش‌­هایی که در دوران انقلاب شعار آن را سر می‌­دادیم در دفاع مقدس عملاً پیاده شد؛ لذا وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در حوزه حفاظت از ارزش‌­ها سنگین است.

این مقام مسوول خطاب به مدیران اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همجواری با بارگاه منور رضوی از امتیازاتی است که شما را دیگر استان‌­های کشور متمایز کرده است، لذا از وجود حضرت رضا(ع) بخواهید تا شما را در اجرای مأموریت­‌های محوله در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس یاری کند.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند همت همگانی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس یادآور شد: مهمترین ماموریت اداره‌­کل حفظ آثار استان، تکمیل مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی است. این مرکز پایه حرکت­‌های شما خواهد بود و می­‌تواند پاتوقی برای پیشکسوتان دفاع مقدس و هنرمندانی باشد که قصد آن دارند در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس فعالیت کنند. شبانه روز باید به فکر تکمیل این مرکز باشید. بستر کارهای هنری، فعالیت‌­های مختلف حوزه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خواهد بود. در ساخت این مرکز هر چه تأخیر بیفتد مأموریت­‌ها نیز عقب خواهد ماند. مرکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از مکان‌هایی است که برای ساخت آن همه باید دست به دست هم بدهند.

سردار کارگر در پایان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در حوزه نشر آثار دفاع مقدس ضروری دانست.

در ابتدای این دیدار، سردار یوسفعلی‌­زاده ضمن ابراز تشکر از حضور سردار کارگر و همراهان وی در نشست شورای مدیران اداره‌­کل، به ارائه گزارشی از فعالیت­‌های صورت گرفته در مدت چهار ماه و نیم تصدی مسئولیت مدیرکل حفظ آثار استان پرداخت و اظهار داشت: در جلسه معارفه و همچنین بازدید سردار «کارگر» از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، شروع مجدد عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی به عنوان اولویت اساسی در بین انتظاراتی که از این اداره داشتید عنوان شد.

وی افزود: لذا از طریق جلسات و مذاکرات با شهردار، اعضای شورای شهر، استاندار و شخصیت‌­های تأثیرگذار به دنبال آن بودیم تا راهی را برای گشایش این موضوع پیدا کنیم. الحمدلله مسیری طی شده که چشم‌انداز روشن‌تری برای اینکه بتوانیم دستور حضرتعالی را در خصوص آماده­‌سازی فاز یک و فاز 2 و بناهایی که نیمه تمام باقی مانده به سرانجام برسانیم. من با یک امیدواری مضاعفی حتی برای آینده احداث این مرکز، کار را پیگیری می­‌کنم. پس از این توافقات صورت گرفته نیز مسیر هموارتر شده است. شهردار و اعضای شورای شهر دارای انگیزه و اراده هستند و آمادگی دارند تا این کار را به پیش ببرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: با شروع عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی، لازم است تا سردار «ناظر» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در اقدامات عملیاتی مشارکت داشته باشد تا در حوزه احداث و محتوا دچار انحراف نشویم.

یوسفعلی‌­زاده ادامه داد: اقدام بعدی که در سال گذشته در استان صورت گرفت، گسترش دایره نمایندگی و تأثیرگذاری در همه شهرستان­‌های استان بود. الحمدالله امروز در تمام شهرستان‌­ها و در شهر مشهد به تعداد نواحی بسیج که 12 ناحیه است، برای پیگیری خواسته­‌ها و جنبه‌­های اجتماعی و مردمی که کار در اداره­‌کل بر عهده داریم، نمایندگان حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تعیین شدند.

این مقام مسوول افزود: افراد سرشناس و پیشکسوت در حوزه ایثارگری به عنوان نماینده اداره‌­کل حفظ آثار معرفی شدند. همایشی هم با حضور این نمایندگان سال گذشته در مشهد برگزار شد و وظایفی هم بر اساس شرح وظایف کلی بنیاد حفظ آثار به آنها ابلاغ شد. در جلسه ای نیز که با استاندار خراسان رضوی داشتم مطالبات خود را در خصوص تقویت نمایندگی­‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس مطرح کردم که در نامه­‌ای که به امضاء استاندار رسیده است حمایت و پشتیبانی از مسئوولین نمایندگی حفظ آثار توسط فرمانداران مورد تأکید قرار گرفته است. شکل­‌گیری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز یکی از مطالبات ما به دبیری همین نمایندگی­ها از فرمانداران بوده است.

وی در ادامه ابراز داشت: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و تاریخ شفاهی مثل موضوع مرکز فرهنگی دچار نوعی، کندی حرکت شده بود که با برگزاری جلساتی، هیئت علمی تشکیل شده و طرحی حاضر شد که برای عملیاتی شدن این طرح از منابع استانی، اعتباری را تخصیص دادیم، لذا در سال جاری در این حوزه شاهد یک جهشی خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از گزارش خود مطالبی در خصوص فعالیت­‌های این اداره‌­کل در حوزه تعاملات با مسوولان استانی، پشتیبانی، نیروی انسانی بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار