سردار کارگر:

حقیقت دفاع مقدس با گذشت زمان مشهود خواهد شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس به گونه‌ای است که آفرینندگان آن حماسه عظیم، قادر نخواهند بود همه‌ عظمت آن واقعه‌ی عظیم را بیان کنند، گفت: همانطور که با گذشت زمان، عظمت نهضت حسینی بیشتر جلوه­‌گر شد، باید سال­‌ها نیز بگذرد تا حقیقت دفاع مقدس بیش از گذشته مشهود شود.
کد خبر: ۳۴۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ - 25April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به همراه سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (پنجشنبه پنجم اردیبهشت) با آزاده جانباز سردار «سیدهاشم درچه‌­ای» در مشهد دیدار کرد.

سردار کارگر در این دیدار اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی هر چه دارد به برکت خون شهدا، جانفشانی جانبازان، آزادگان و یادگاران دفاع مقدس است و عظمت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی نتیجه فداکاری جامعه ایثارگران است.

وی افزود: عظمت دفاع مقدس به گونه‌ای است که آفرینندگان آن حماسه عظیم، قادر نخواهند بود همه‌ی عظمت آن واقعه‌ی عظیم را بیان کنند. همانطور که با گذشت زمان، عظمت نهضت حسینی بیشتر جلوه­‌گری می­‌کند، باید سال­‌ها نیز بگذرد تا حقیقت دفاع مقدس بیشتر مشهود شود.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش هنر را بهترین ابزار برای انتقال مبانی و معارف دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: امروز هر چه را می­‌خواهیم به مردم انتقال دهیم باید در قالب هنر باشد. عظمت اقدامات صورت گرفته شما در دوران دفاع مقدس نیز باید توسط هنرمندان به صورت فعالیت­‌های هنری در حوزه­‌های مختلف به جامعه عرضه کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تاکید کرد: شما تلاش و مجاهدت خودتان را در خصوص حفظ و حراست از انقلاب اسلامی کرده‌­اید و اثرگذار بوده‌­اید. به برکت مجاهدت­‌های شما، انقلاب اسلامی صادر شد. هر چند در داخل کشور ایراداتی وجود دارد که برخی آزمایش و برخی فتنه هستند؛ اما شک نکنید که به حول و قوه الهی این مشکلات نیز حل خواهد شد و شاهد روزی خواهیم بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمدن نوین اسلامی در جهان حاکم شود.

سردار کارگر ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پرچم انقلاب در اهتزاز است و ما باید به انقلاب اسلامی افتخار کنیم. شما ایثارگران دعا کنید خدا به ما اخلاص مرحمت کند و هر کس وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

سردار درچه‌­ای نیز در این دیدار اظهار داشت: من برای خدا و حفظ اسلام در جبهه حضور پیدا کردم؛ لذا خداوند تا کنون من را تنها نگذاشته است. ما در دوران اسارت وجود امام زمان (عج) را حس می­‌کردیم و امروز نیز در زندگی این حس وجود دارد.

وی افزود: اگر می­‌خواهیم نظام و انقلاب را حفظ کنیم نیروهایی را که با نظام ارتباط خونی دارند که جامعه ایثارگران از آن جمله هستند را پشتیبانی و حمایت کنیم.

درچه‌­ای در پایان سخنانش به بیان دغدغه‌­های خود در حوزه‌­های مختلف اجتماعی پرداخت.

«احمدرضا بیابانی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی سردار «درچه‌­ای» نیز در سخنانی گفت: مصاحبه با سردار درچه‌­ای که در مدت هفت سال توسط «حمید صدوقی» صورت گرفته، در قالب کتابی در 400 صفحه توسط اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی چاپ خواهد شد و در سال جاری به مناسبت سوم خرداد رونمایی می‌شود.

سردار «درچه‌­ای» دارنده نشان فتح که این نشان را در سال 1369 از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرده جزو اولین فرماندهان خراسانی بود که در بدو تاسیس سپاه پاسداران، به این نهاد مقدس پیوست. وی با شروع جنگ تحمیلی جزو نیروهایی بود که در خوزستان و در منطقه نبرد و الله اکبر حضور پیدا کرد. این سردار خراسانی در عملیات «طریق القدس» مجروح شد. با تشکیل تیپ 18 جوادالائمه (ع) بعد از عملیات «طریق القدس» سردار «درچه­‌ای» به عنوان جانشین فرمانده این تیپ منصوب شد.

این پیشکسوت، آزاده و جانباز دفاع مقدس در عملیات «رمضان» به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق در آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها