قدردانی تهرانی‌ها از شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی»+ تصاویر

صبح امروز منطقه ۱۸ تهران شاهد جمعیت عظیمی بود؛ مردمی که با گل، شیرینی و شربت به استقبال «مجید» آمده بودند؛ چراکه مادرش می‌خواست او را داماد کند. مردم باز هم به استقبال شهیدی دیگر آمدند تا نشان دهند که همیشه قدردان ایثار شهدا هستند.
کد خبر: ۳۴۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 26April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شاید قصه «مجید قربانخانی» را این روزها در فضای مجازی شنیده باشید؛ جوانی که برخی وی را «مجید سوزوکی» و برخی نیز وی را «مجید بربری» صدا می‌کردند. جوان باغیرتی که وقتی شنید تکفیری‌ها قصد جسارت به حرم را دارند؛ گفت: «مگر من مرده باشم که کسی جرأت چنین کاری را پیدا کند» و این موضوع موجب شد تا زندگی «مجید» به سعادت ختم شود.

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

صبح امروز (جمعه) منطقه ۱۸ تهران شاهد جمعیت عظیمی بود؛ مردمی که با گل، شیرینی و شربت به استقبال «مجید» آمده بودند؛ چراکه مادرش می‌خواست او را داماد کند؛ اما وقتی در معراج‌الشهدای تهران استخوان‌های سوخته فرزندش را به‌روی دست گرفت، دید که «مجید» دیگر در زندگی‌اش یک خاطره است؛ برای همین بود که امروز وقتی می‌خواست فرزندش را به خاک بسپارد، بالای سر قبر «مجید» قند خُرد کرد و به کسانی که آن‌جا ایستاده بودند، شیرینی تعارف کرد تا دهان خود را شیرین کنند.

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

در میان صدها نفری که امروز برای تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» در محله «یافت‌آباد» تهران آمده بودند، یک خودروی آذین‌شده به گل، پشت پیکر «مجید» حرکت می‌کرد تا شاید دل مادری را که نتوانسته است پسر جوان خود را در لباس دامادی ببیند، آرام کند؛ مادری که روز قبل در معراج‌الشهدای تهران گفته بود: «ببینید این مجید من است؛ تو را به حضرت عباس (ع) نگویید چقدر پول گرفته‌اید! من می‌خواستم مجیدم را داماد کنم»؛ اما این مادر امروز علی‌رغم این‌که امروز طعم شیرین دامادی فرزند خود را نچشیده است، باید زخم‌زبان‌های برخی افراد را بشنود.

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

آری! زخم‌زبان برخی افرادی که از روی ناآگاهی حرف‌هایی را می‌زنند و برخی افرادی هم که با ابزار رسانه، به نام اصلاح، انتقاد و آزادی بیان، خون به دل مادران و پدران شهدای مدافع حرم کرده‌اند؛ اما غافل از این‌که «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللهُ وَ اللهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»؛ وقتی خدا بخواهد یک نفر را محبوب دل‌ها کند، همه مکاران عالم در مقابل او ناتوانند.

آری امروز مجید بیشتر از گذشته در دل‌هاست؛ چرا که علی‌رغم حضور افراد مختلف در مراسم تشییع وی، بیشتر تشییع‌کنندگان «مجید» را جوانان تشکیل می‌دادند؛ «مجید» شاید در ظاهر مانند دیگر شهدای مدافع حرم نبود؛ اما خصوصیات مثبت اخلاقی وی، موجب شده بود تا در دل مردم جای باز کند؛ تا جایی که در مراسم تشییع وی دوستانش یک بنر بزرگ نصب کردند که در آن نوشته بود «ایول، ایول؛ داش مجید ایول».

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

قیام مردم منطفه ۱۸ تهران به احترام «مجید»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار