دریادار خانزادی:

نظام بین‌المللی دریاها در حال تغییر است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت‌های دریایی منطقه‌ای به سرعت در حال ظهور هستند و این امر بیانگر تغییر در نظام بین‌المللی دریاهاست.
کد خبر: ۳۴۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 26April 2019

نظام بین‌المللی دریاها در حال تغییر استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین اختتامیه اجلاس هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین در شهر بندری چینگدائو با سخنرانی امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

دریادار خانزادی بعنوان سخنران ویژه اختتامیه سمپوزیوم هفتادمین سال از تشکیل نیروی دریایی چین با تأکید بر این موضوع که بسیاری از کشور‌های بهره‌مند از دریا بر این باورند که دریا فرصتی مغتنم برای توسعه و حفظ منافع ملی است، اظهار داشت: مزایای دریا برای یک کشور و ملت قابل توجه و دارای ابعاد استراتژیک بوده و حضور در دریا با استفاده از تمدن دریایی گامی ارزشمند برای ایجاد ارتباط با امکانات وسیع دریایی است.

وی افزود: ما بر این باوریم که هیچ نیروی دریایی به تنهایی قادر به پایدار نگه‌داشتن امنیت دریا که امری چند بعدی و پیچیده است، نبوده و برای دستیابی به امنیت در سطوح جهانی، منطقه‌ای و حتی در سطوح ملی نیاز به اقدامات مشترک جامعه جهانی دریایی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش کشور‌های دریایی و سازمان ملل متحد را در امر حفظ منابع و منافع دریایی بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: درک صحیح از سلسله‌مراتب منافع بین‌المللی دریا ضمن در نظر گرفتن منافع شرکای منطقه‌ای دریایی و بین‌المللی و همچنین احترام متقابل به منافع منطقه‌ای و جهانی و تشریک مساعی به منظور پایه‌گذاری امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی مورد نظر از اقدامات مطلوب برای دستیابی به این اهداف است.

امیر خانزادی با اشاره به اینکه نیرو‌های دریایی در نقاط مختلف جهان ازجمله اقیانوس آرام غربی، و شمال اقیانوس هند در حال گسترش هستند، یادآور شد: قدرت‌های دریایی منطقه‌ای به سرعت در حال ظهور هستند و این امر بیانگر تغییر در نظام بین‌المللی دریاهاست.

فرمانده نداجا حضور متعهدانه در دریا، آگاهی از شرایط دریایی، تبادل اطلاعات، همکاری و تشریک مساعی دریایی منطقه‌ای و جهانی نیرو‌های دریایی، اجرایی کردن ترتیبات امنیتی مطلوب منطقه‌ای و متعهد بودن به نظم مطلوب در دریا را از عناصر کلیدی برای ایجاد نظم جهانی هماهنگ در اقیانوس‌ها و دستیابی به منافع رایج خواند و یادآور شد: محیط دریایی ما به سرعت در ابعاد مختلف در حال تغییر است و همکاری بیشتر و بیشتر نیرو‌های دریایی برای دستیابی به ترتیبات امنیتی جمعی مورد نظر ضروری است.

دریادار خانزادی در پایان گفت: امنیت مناطق ژئوپلیتیکی اقیانوس‌ها تنها با کمک قدرت‌های دریایی منطقه‌ای به صورت جمعی و در تعامل با جامعه جهانی دریایی پایه‌گذاری و تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار