سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-22/ در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد؛

جشن میلیونی شدن چاپ کتاب «سلام بر ابراهیم»

جشن یک میلیون و صدهزارتایی شدن چاپ کتاب «سلام بر ابراهیم» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ - 26April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جشن یک‌میلیون و صدهزارتایی چاپ شدن کتاب «سلام بر ابراهیم ۱» با حضور «محسن عمادی» نویسنده و ناشر این اثر در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

محسن عمادی در این مراسم اظهار داشت: ۱۰ سال پیش در چنین روز‌هایی، ۷۲ داستان از زندگی شهید ابراهیم هادی را جمع‌آوری و چاپ کردیم که نتیجه آن کتاب موجود شد.

وی گفت: شهید هادی سال ۱۳۶۱ آخرین باری که به جبهه می‌رفت به دوستانش گفت «من می‌روم و دوست ندارم هیچ نامی از من باقی بماند». سال‌ها بعد این کتاب به همت بچه‌های گروه انتشارات جمع‌آوری شد که موجب شناخته شدن ایشان شد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: به گفته علما، این کتاب ۳۲ سرفصل اخلاقی دارد. ابراهیم هادی از کسانی بود که فوق‌العاده متشرع و مراقب بود که اعمالش مورد قبول خداوند باشد. او از نوجوانی تحت تربیت پدری مؤمن قرار گرفت و در نوجوانی کاری کرد که پوریای ولی انجام داده بود.

این ناشر ادامه داد: قبل از مسابقه کشتی، حریف به او می‌گوید «کاری نکن من بازنده شوم. خانواده‌ام در سالن هستند و برای ازدواج به پول جایزه نیز نیاز دارم» ابراهیم هادی نیز در اوج قدرت، مسابقه را به عمد واگذار می‌کند.

برگزاری جشن میلیونی شدن کتاب «سلام بر ابراهیم» در نمایشگاه کتاب تهران

عمادی عنوان کرد: چند سال بعد در عملیات مطلع الفجر وقتی رزمندگان به مشکل برمی‌خورند، خدا برای شهید هادی جبران می‌کند؛ وقتی رزمنده‌ها در محاصره قرار می‌گیرند، ابراهیم بلند می‌شود و اذان می‌گوید و رزمنده‌های عراقی که شیعه هستند خودشان را تسلیم می‌کنند. همین مسئله باعث رفع مشکل عملیات می‌شود و رزمندگان ما پیروز می‌شوند.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از این کتاب پرداخت و گفت: کتاب «سلام بر ابراهیم» چاپ شد و دو سال بعد آقایی از کشمیر هند تماس گرفت و گفت «ما الگوی معنوی نداریم و اجازه می‌خواهیم این کتاب را ترجمه کنیم» این کتاب ترجمه و مسابقه کتاب «سلام بر ابراهیم» در هند برگزار شد. شخص دیگری به من اطلاع داد که کتاب در ترکیه ترجمه شده و ترجمه انگلیسی و آلمانی نیز انجام شد.

نویسنده این کتاب افزود: نکته قابل توجه این است که ترجمه‌های این کتاب در داخل ایران انجام نشده است. در عراق و سوریه این کتاب ترجمه شده است. حتی در نمایشگاه کتاب بیروت نیز «سلام بر ابراهیم» به جهت ویژگی‌های شخصیتی این شخص پرفروش شده بود؛ آدمی که خدا نخواست گمنام بماند.

عمادی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۰ مراسم تولد برای این شهید در سراسر کشور برگزار شد درحالی که برخی از دوستان شهید برای چاپ اول کتاب مصاحبه و همراهی نکردند. بعد‌ها در سال ۱۳۹۵ خاطرات جدیدی از ایشان چاپ شد که خاطراتی از کرامات او بود.

وی اظهار داشت: او در زمان حیات تلاش خود می‌کرد که مشکل مردم را حل کند. بعد از شهادتشان بار‌ها گرفتاری‌های مردم با کرامات این شهید رفع شد.

برگزاری جشن میلیونی شدن کتاب «سلام بر ابراهیم» در نمایشگاه کتاب تهران

این نویسنده با بیان اینکه در جلد دوم این کتاب به خاطراتی از کرامات شهید ابراهیم هادی پرداختیم، درباره روند نگارش کتاب «شهید ابراهیم هادی» گفت: سال ۱۳۸۶ وقتی استارت نوشتن این کتاب زده شد، اولین کسی که خاطرات شهید ابراهیم هادی را جمع‌آوری کرد، شهید «هادی ذوالفقاری» بود. بنده نیز به خاطر مسؤولیت انتشار مورد توجه قرار گرفتم.

عمادی به نحوه نام‌گذاری این کتاب اشاره و بیان کرد: ما برای نام‌گذاری کتاب به بزرگان مراجعه کردیم. ابتدا می‌خواستیم اسم کتاب را «معجزه اذان» بگذاریم، اما وقتی به قرآن رجوع کردیم با آیه ۱۰۹ سوره صافات روبه‌رو شدیم و نام کتاب را «سلام بر ابراهیم» انتخاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید هادی شاگرد علامه جعفری بود. وقتی خبر شهادت ابراهیم هادی آمد، علامه با یک قطعه شعر، گمنامی ایشان را خبر داد.

در ادامه این مراسم، کیک جشن یک میلیون و صد هزارتایی شدن چاپ کتاب «سلام بر ابراهیم ۱» برش داده شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار