مدیر حوزه علمیه خواهران:

تلاش دشمنان برای جداکردن روحانیت از مردم شکست خورد

حجتالاسلام «عبدالکریم بهجتپور» با بیان اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند تا روحانیت را از مردم جدا کنند، گفت: حادثه سیلاب روحانیت را در کنار مردم قرار داد.
کد خبر: ۳۴۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ - 26April 2019

تلاش دشمنان برای جداکردن روحانیت از مردم شکست خورد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» مدیر حوزه علمیه خواهران امروز جمعه در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرای پلدختر اظهار داشت: شیطان امتحانی داشت که در آن  شکست خورد، خداوند به او گفت به‌مناسبت میلاد انسانی که من جانشین خودم در زمین قرار دادم سجده شکر به جا آور، ولی شیطان از تلاش برای عملی کردن توطئه‌های خود دست کشید.

وی افزود: خداوند اصرار دارد که انسان‌ها را مورد امتحان قرار دهد، خیلی‌ها در این امتحان‌ها پیروز و سربلند شده و خیلی‌ها هم سرافکنده خواهند شد به‌ویژه کسانی که در دل حوادث هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه کسی که در دل حادثه است باید دل خود را هدایت کند، شکست نخورد و با خود بگوید مصیبت چرا آمد و چه حکمت و هدفی داشت، عنوان کرد: همه مردم، جهادگران و طلاب از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

وی بیان کرد: کسانی که در وسط میدان هستید و خودتان را به‌سختی انداختید من حاضر هستم ثواب یک‌ساله‌ام را با پانزده روز جهاد شما در مناطق سیل‌زده عوض کنم، طلاب سبب سرافزاری دین شدند و به‌خاطر این کار بزرگ از همه شما قدردانی می‌کنم.

بهجت‌پور گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند که روحانیت را از مردم دور کرده و جان کندند که فاصله ذهنی بین مردم و روحانیت ایجاد کنند، این حادثه روحانیت را کنار رنج مردم قرار داد، اینکه کنار رنج مردم نشسته و با توصیه، لبخند و تلاش برای بیرون‌زدن گل‌ولای از خانه‌ها و معابر کمک کردند جوهر روحانیت را نشان دادید.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: روحانیت سرمایه اجتماعی بلندی پیدا کرد، این سیل همه شبهاتی که علیه طلبه‌ها بود را با خود برد و جزو گروه‌هایی هستید که روسفید هستند.

بهجت‌پور اظهار داشت: کار اصلی طلاب که بعد از مرحله اول خدمات‌رسانی و امدادرسانی باید ادامه داشته باشد، مسئله فرهنگی است، کار فرهنگی کار حساس و تأثیرگذاری می‌تواند باشد و مردم باید بفهمند که رابطه خداوند با این حادثه و با آن‌ها چیست؟ ‌

وی افزود: در این پیچ‌های تند زندگی ارتباط با خداوند و تحلیل امیدبخش، بسیار مهم است، کافی نیست که به مردم بگوییم صبور باشید، کسانی که خانه‌های‌شان پر از گل‌ولای شده نمی‌توانند متوجه شوند که باید با زبان و لحن دیگری با آن‌ها صحبت کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور عنوان کرد: باید حس ورود به یک دریچه بسیار بزرگ از رحمت الهی را به سیل‌زدگان داد، طلاب باید امید به مردم بدهند از این به بعد کار ما به‌عنوان طلبه آغاز می‌شود و ما باید رابطه مردم با خداوند را مستحکم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار