سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-23/ میثم نیلی در نشست «جایزه جهانی فلسطین»:

شاعران و نویسندگان در نابودی رژیم صهیونسیتی نقش خواهند داشت

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به هدف از برگزاری «جایزه جهانی فلسطین» گفت: در نابودی رژیم صهیونسیتی و برپایی صلح و عدالت در منطقه فقط مجاهدان فلسطینی و مبارزاتی که مستقیم مبارزه می‌کنند نقش ندارند، بلکه نویسندگان و شاعران هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۳۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ - 26April 2019

شاعران و نویسندگان در نابودی رژیم صهیونسیتی نقش خواهند داشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «جایزه جهانی فلسطین» عصر امروز با حضور محسن پرویز دبیر این جایزه و میثم نیلی دبیر اجرایی جایزه و جمعی از نویسندگان و شاعران کشورها منطقه در غرفه مجمع‌ ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

محسن پرویز دبیر «جایزه جهانی فلسطین» در توضیحاتی درباره این جایزه اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته جمعی از نویسندگان و شاعران از کشورهای ایران، سوریه، لبنان، پاکستان، یمن، عراق، اندونزی و برخی از کشورها یک نشست انجام دادند که موضوع صحبت برگزاری جایزه‌‌ای برای محور مقاومت بود. 

وی افزود: در آن جلسه ضرورت راه‌اندازی جایزه‌های ادبی برای حمایت از نویسندگان و شعرای مقاومت بود. کسانی که طی سالیان زحمت کشیده‌اند و آثاری در این زمینه تولید کرده‌اند. محصول جلسه این شد که به عنوان محور اصلی مقاومت این جایزه به نام فلسطین اختصاص یابد. 

این نویسنده ادامه داد: ارکان و اساس ‌نامه‌ای برای جایزه در نظر گرفته شد و میثم نیلی به عنوان رئیس جایزه انتخاب شد. اصرار وجود داشت یکی از ایرانیان به عنوان رئیس انتخاب شود و بنده نیز دبیر جایزه انتخاب شدم. یک شورای اجرایی برای جایزه در نظر گرفته شد که تعدادی از نویسندگان و شاعران کشورها در این شورا عضویت دارند که بخشی از کار اجرایی را برعهده دارند. 

پرویز خاطرنشان کرد: این جایزه یک جایزه غیر دولتی است که توسط تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های ادبی و نویسندگان و شعرا مورد حمایت قرار می‌گیرد. ما در انجمن قلم ایران برگزاری یک جایزه داخلی به نام فلسطین را مصوب کردیم تا به صورت داخلی ایران برگزار شود. نویسندگان و شعرای در بخش بین‌المللی نیز تا مهرماه سال‌جاری از طریق سایت جایزه آثارشان را برای داوری ارسال خواهند کرد. 

دبیر جایزه «فلسطین» ادامه داد: ما جایزه را برگزار خواهیم کرد و آثار را داوری و آثار برگزیده را تقدیر و تلاش می‌کنیم این آثار در مجموعه‌هایی بازنشر و به زبان‌های مختلف ترجمه شود.

میثم نیلی در ادامه این نشست در سخنانی گفت: آنچه باعث تاسیس این جایزه توسط تشکل‌های ادبی کشورهای مسلمان شد؛ نقشی بود که برای خودمان در جهت محو و نابود شدن غده سرطانی منطقه بود. در نابودی رژیم صهیونسیتی و برپایی صلح و عدالت در منطقه فلسطین فقط مجاهدان فلسطینی و مبارزاتی که مستقیم مبارزه می‌کنند، نقش ندارند. نویسندگان و شاعران و همه اهالی فرهنگ هم می‌توانند نقش آفرین باشند. 

وی ادامه داد: ما در جلسات صمیمی که با نویسندگان جهان اسلام داشتیم، جلسات بسیار صمیمی و همدلانه‌ای داشتیم. بعد از نشست اول، جلسات هیئتی اجرایی برگزار شد که پنج جلسه را با حضور شورای اجرایی برگزار کردیم تا مقدمات فراخوان عمومی جهانی این جایزه فراهم شد. 

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که با همدلی و همکاری در سال‌جاری شمسی بتوانیم کار فراخوان و جمع‌آوری آثار و برگزاری اولین جایزه را در آینده نزدیک داشته باشیم. آینده این جایزه بسیار پررونق‌تر از اکنون خواهد بود و مشارکت برای تامین منابع مالی نیز چشم‌گیر خواهد بود. 

نیلی گفت: خوشحالیم که ایران همان‌طور که در جبهه میدانی نقش مادرانه دارد، در حوزه ادبیات مقاومت نیز در کشورهای اسلامی یک حرکت موثر داشته باشد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها