بازگشت ناوگروه نداجا از قزاقستان

ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از اتمام مأموریت خود بندر «اکتائو» را به سمت ایران ترک کرد.
کد خبر: ۳۴۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ - 27April 2019

بازگشت ناو گروه نداجا از ماموریت قزاقستانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ناوگروه نداجا متشکل از دو ناو موشک‌انداز «جوشن» و «سپر» که از ناوگان شمال به منظور تحکیم روابط بین الملل به کشور قزاقستان اعزام شده بود، پس از سه روز اقامت و انجام مراسمات رسمی صبح امروز از پایگاه دریایی شهر «اکتائو» به سوی جمهوری اسلامی ایران عزیمت کرد.

ناخدا یکم ستاد «حسین حریری» وابسته نظامی ایران در قزاقستان با اشاره به استقبال بی نظیر فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی «اکتائو» از حضور ناوگروه نداجا اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قزاقستان پیش‌بینی‌های لازم جهت دید و بازدیدهای رسمی و غیر رسمی در مدت اقامت ناوگروه انجام شد که نتایج بسیار مهم و ارزشمند را به همراه داشت.

وی با اشاره به دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان ناوگروه نداجا با استاندار قزاقستان، از آمادگی این مقام جهت همکاری و روابط موثر بین دو نیروی دریایی خبر داد و بیان کرد: استاندار قزاقستان در این دیدار دریای شمال را به عنوان دریای صلح و دوستی نام برد و از همه کشورهای حاشیه این دریا، صلح و دوستی و همکاری پایدار را خواستار شد.

فرمانده پایگاه دریایی «اکتائو» نیز در مراسم بدرقه ناوگروه نداجا با بیان اینکه دریا به عنوان خانه دوم ماست، خاطرنشان کرد: از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این پایگاه بسیار خوشحال و خرسند هستیم و تحکیم روابط بین دو کشور مستلزم حضور ناوگروه‌ها در بنادر یکدیگر است.

بنا بر این گزارش، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از بناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های ناوگروه نداجا در مدت اقامت در شهر کشور قزاقستان بوده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار